• Millan83

Bra hotell för 10-månaders bebis i London?

Planerar en Londonresa i juni och letar efter ett hotell som det funkar bra att ha med en liten bebis och allt som hör till. 

Har ni några tips? 

• Svar på tråden Bra hotell för 10-månaders bebis i London?
  • Dixie

Jag och min 7 åring var i London förra året och bodde på Ibis City, det borde funka bra även för 10 månaders!

• hymafr

De flesta hotell passar väl att ha med en bebis till. Hur tänker du?

Att de ska ha barnsäng, skötbord etc kan du nog glömma, men det går ju alltid att fråga. 

När min dotter var liten brukade jag ringa eller maila hotellen innan och be att få en dubbelsäng. Då kunde vi sova i samma säng och hon riskerade inte att ramla ur (bullade upp med en extra filt eller handduk på hennes sida).

Tänk på att hotellen i London håller en mycket sämre standard än i Sverige eller på t ex Mallorca. Minst 3-stjärnigt behöver ni och kolla också att de har hiss som är tillräckligt stor för att få med vagnen i.

Med en liten som sitter i vagn kan ni ju bo i Bayswater med omedelbar närhet till fantastiska Hyde Park. Där finns även lekparker som kan roa barnet. Från Bayswater är det enkelt att gå till Oxford Street för att sen fortsätta in på Regents St och sen Piccadilly, Leicester Sq samt Covent Garden. Sen brukar man vara rätt mör och tycka det är skönt att ta bussen eller tunnelbanan hem. Tänk på att de flesta tunnelbanor har lååånga rulltrappor och att ni på bussarna ofta ombeds fälla ihop vagnen. Kanske enklast att ta taxi?

• Millan83

Ja asså, tex på ett hotell som vi bodde på innan dottern kom så var rummen pyttesmå så det funkade för oss men skulle inte funkat att ha med en bebis och vagn etc. 

Vi bokade ett hotell i natt. Kostade lite, men de hade både möjlighet att få barnsäng (som väldigt många hotell hade som erbjudande faktiskt!) och micro/kylskåp på rummet. Orkade helt enkelt inte leta så noga och det hade fått många rekommendationer av familjer bland andra.

Låg centralt och jag får återkomma om hur det var!

Vi känner att vi ensamma kan ha lägre standard, mer omständigt etc. men reser man med barn är det nog bökigt bara det..

När vi var där förra gången gick jag på kryckor så vi har testat alla möjliga hissar i tunnelbanesystemet och det var riktigt bra så vi tror att det kommer gå kalas med en liten vagn också!  

• hymafr
    Millan83 skrev 2013-01-23 09:58:27 följande:
    Ja asså, tex på ett hotell som vi bodde på innan dottern kom så var rummen pyttesmå så det funkade för oss men skulle inte funkat att ha med en bebis och vagn etc. 

Vi bokade ett hotell i natt. Kostade lite, men de hade både möjlighet att få barnsäng (som väldigt många hotell hade som erbjudande faktiskt!) och micro/kylskåp på rummet. Orkade helt enkelt inte leta så noga och det hade fått många rekommendationer av familjer bland andra.

Låg centralt och jag får återkomma om hur det var!

Vi känner att vi ensamma kan ha lägre standard, mer omständigt etc. men reser man med barn är det nog bökigt bara det..

När vi var där förra gången gick jag på kryckor så vi har testat alla möjliga hissar i tunnelbanesystemet och det var riktigt bra så vi tror att det kommer gå kalas med en liten vagn också!  

Ja, om ni är två så kan ni ju i värsta fall hjälpas åt i trånga hissar, etc. Men om ni bor centralt så kanske ni inte ens kommer behöva tunnelbanan.

Micro/kylskåp på rummet låter superbra. Men kanske dyrt?  Vad heter det och var ligger det?
  • Millan83
    hymafr skrev 2013-01-23 10:07:16 följande:

Ja, om ni är två så kan ni ju i värsta fall hjälpas åt i trånga hissar, etc. Men om ni bor centralt så kanske ni inte ens kommer behöva tunnelbanan.

Micro/kylskåp på rummet låter superbra. Men kanske dyrt?  Vad heter det och var ligger det?
    Det heter Park Plaza Westminster Bridge. Vi ska bara bo där två nätter, de övriga tre hos släktingar, så vi tyckte vi kunde kosta på oss! :) Ligger vid London eye!
  • hymafr

Tänkte rekommendera Westfield Shoppingcenter strax utanför London.
    Vi brukar kliva av vid Shepherd´s Bush. Där kliver man ut från stationen och tar till vänster så ligger det precis där. Jättestort och därmed perfekt för regniga dagar. 

• Millan83
    hymafr skrev 2013-01-23 10:11:50 följande:
    Tänkte rekommendera Westfield Shoppingcenter strax utanför London.
    Vi brukar kliva av vid Shepherd´s Bush. Där kliver man ut från stationen och tar till vänster så ligger det precis där. Jättestort och därmed perfekt för regniga dagar. 
    Tack för tipset! Vi kommer ha fyra heldagar i London och shopping är en rolig aktivitet!
  • hymafr
    Millan83 skrev 2013-01-23 10:11:47 följande:
    Det heter Park Plaza Westminster Bridge. Vi ska bara bo där två nätter, de övriga tre hos släktingar, så vi tyckte vi kunde kosta på oss! :) Ligger vid London eye!

Det måste jag komma ihåg att kolla in inför vår nästa resa.
  • Millan83

Jag kan återkomma med recension efter vår resa! Åker dock inte förrän i början av juni!

• hymafr
    Millan83 skrev 2013-01-23 10:22:25 följande:
    Jag kan återkomma med recension efter vår resa! Åker dock inte förrän i början av juni!
    Var inne och kollade på deras hemsida.
    Riktigt lyxhotell.
    Är nog tyvärr för dyrt för oss.   Vi brukar stanna ca 5 nätter.  Men kanske om vi reste över en weekend   (Eller vinner på lotto    )
  • Millan83
    hymafr skrev 2013-01-23 10:26:23 följande:
    Var inne och kollade på deras hemsida.
    Riktigt lyxhotell.
    Är nog tyvärr för dyrt för oss.   Vi brukar stanna ca 5 nätter.  Men kanske om vi reste över en weekend   (Eller vinner på lotto    )
    Vi bodde på ett mysigt hotell när vi åkte bara vi två. Mayflower hotel & apartments. Billigt och helt ok. Dock väldigt litet rum men perfekt. Vi skulle ju i stort sett bara sova! Låg vid Earl's court. Jättebra läge! 
Svar på tråden Bra hotell för 10-månaders bebis i London?