Fler med vitiligo!
Hej! Har sedan kanske ett par år tillbaka haft vita fläckar under armarna. har inte tänkt så mycket mer på det tills jag fick höra talas om sjukdomen vitiligo. Ska till hudläkaren på måndag men jag är ju rätt säker på att det är just det jag fått. Ser ut som det på bilder jag sett. Nu har jag fått panikångest. Jag gråter gråter och är så deprimerad. Jag vill därför ha kontakt med flera som har vitiligo så jag får höra hur era liv ser ut. Kan det vara så att det bara blir några enstaka fläckar eller blir man oftast helt vit. Jag har fullständig panik och vet inte vad jag ska ta mig till. Har också eksem på ett flertal ställen på kroppen och under eksemet blir det vitt, har varit så i många många år, men då hållt sig bara under eksemet. Men det här under armarna har kommit helt utan eksem innan. Ni som har vitiligo, hur mycket har ni det? På hur stora områden? Hur påverkar det ert dagliga liv? Berätta berätta. Jag är panikslagen!!! Och vill ha någon att dela mina tankar med, någon som kanske lättare förstår. Är rädd att bli helt isolerad och inte kunna visa mig bland folk i framtiden.