Barnens pappa klarar ej struktur och stress
Mitt ex som också är pappa till mina barn klarar inte varken att hålla någon struktur och han klarar inte heller den stressen som följer av att inte ha rutiner och struktur. Jag har försökt att lämna över ansvar till honom men det funkar inte, barnen mår inte bra.
Till exempel kan han väcka barnen fem minuter innan det är dags att åka och bli frustrerad när de inte klär på sig direkt. Han förstår heller inte att man inte kan väcka barn vid halv sju på morgonen om de gått och lagt sig vid halv elva kvällen innan. Om han är irriterad på mig (vilket han blir väldigt lätt) så kan han åka utan att säga hejdå till barnen och de blir jätteledsna osv.
Som jag upplever det så är det bästa om han umgås med barnen utifrån sina förutsättningar som på helger då han inte jobbar. Ingen stress och han och barnen kan göra saker tillsammans som de gillar.
Men dilemmat är att jag känner ju att jag är ensam om själva föräldraansvaret. Ibland behöver jag också åka iväg med jobbet och övernatta och det funkar inte.
Hur ska jag tänka i detta?