• Strawberry

Atarax o Propavan

Hej!

Var hos min husläkare igår. Hon skrev ut Atarax för ångest o Propavan för natten.
    vad kan jag förvänta mig av dessa läkemedlen?
    Jag har inte vågat ta något än...tar knappt 2 alvedon vid huvudvärk...är så rädd för att något skall hända.
    //Kram Anna

• Svar på tråden Atarax o Propavan
  • nymedlem

Personligen fungerar inte atarax alls. ...Kan ta hur många som helst utan minsta effekt. Men det där är så olika. När det gäller propavan kan man bli lite tung i huvudet dagen efter. Men båda medicinerna är helt ofarliga så var inte rädd för att prova.

• dec2010

Hej!

Jag är som du.
    Efter mitt första barn fick jag förlossningsdepression med allt vad det innebar.

Då hade jag attarax o propovan till natten.

Propovan blev jag supertorr i munnen av. Så jag köpte sån där gel på apoteket att smörja munnens slemhinnor med.

I övrigt var de ganska milda men fyllde sin funktion.

• Kattis06

Hej! För mig sitter Atarax som en smäck! Har testat Sobril o Stesolid men de gjorde att man blev först bedövad och sen ännu mer ledsen med gråtattacker som följd.Min läkare kallar dem för "torrfylla". Men Ataraxen tar bort panikångesten, känner inte av någon trötthet heller.

• Anonym

Hej , ataraxen gjorde varkebn från lr till, men om jag hade väldigt stark panik/ångest så kunde det hjälpa lite. Vad jag förstått så är det ett ganska "milt" läkemedel. Propavanen gillar jag , sover gott på dom , bättre än insomningstabletterna imovane. Jag sover tyngre med propavan och tar jag en större dos kan jag bli seg dagen efter.

Svar på tråden Atarax o Propavan