• hannatransa

ätstörning

Hej.

Jag har fått reda på att min sambo lider av ätstörning. Nu är allt dock frid o fröjd. Men hon har haft perioder i sitt liv som dragit ner hennes psyke till botten varpå jag antar att dessa är grunden till att hon dragit på sig ätstörningarna vid dessa tillfällena.

Nu idag mår hon bra och vi blev tillsammans i höstas o fick reda på det nu att hon är typ "periodare".

Jag själv formligen älskar hennes kropp o utseende och skulle aldrig vilja byta henne eller hennes kropp mot något annat.

Hur ska man göra så hon inte hamnar där igen? Hon säger att jag gör henne lycklig vilket jag tror men jag tror hon kommer försöka dölja det om/när det sätter igång igen...

Hur skall jag förhindra ett ev framtida utbrott?

Så snälla ge mig alla råd som kan vara användbara.

Tack

• Svar på tråden ätstörning
  • feniga

Hej! 

Jag själv är tjej och har haft en ätstörning, återfall har jag också fått nyligen. Har din sambo någon att prata med på t.ex. psykiatrin? Har hon tidigare fått hjälp för sina ätstörningar?

Man kan oftast inte bli frisk från en ätstörning utan professionell hjälp..  

• Sandra 370

Hej!
    Jag och en kollega skrver nu vår c-uppsats om ätstörningar med inriktning på vad som sker efter en behandling/ friskförklaring. Vad finns det för tankar och funderingar hos personen efter en behandling? Det är ett viktigt område då många faller tillbaka i sin ätstörning eller åter blir medlemar i pro-ana forum, varför? Är du över 18 år och har haft en ätstörning och blivit behandlad för den/ blivit friskförklarad, eller har en ätstörning efter att ha fallit tillbaka efter en behandling? Vill du delta i vår studie och dela med dig av dina erfarenheter och delta i forskningen kring ätstörningar? Kontakta mig på [email protected] för mer information om studien och deltagande! Eventuella tips mm. är också gud värt! / sandra 

Svar på tråden ätstörning