• Barnsugen

Syskonförsök via IVF på RMC Malmö?

Hej! Vi är lyckliga föräldrar till en snart 15 månader gammal pojke, som kom till via ivf på RMC Malmö. Jag börjar så smått fundera på syskonförsök. Vi har ägg i frysen på RMC, så vi kommer att fortsätta hos dem i nuläget. Någon som vet hur man går till väga? Är det bara att ringa och boka tid? Väntetid?

• Svar på tråden Syskonförsök via IVF på RMC Malmö?
  • Eileen1

Hej!
    Jag bor åxå i Malmö och vi ska göra ett syskonförsök men vi går på Curakliniken.
    Jag ringde och bokade tid med doktorn och på fredag ska vi dit och ta lite nya prover och planera framtiden.
    Vi har en son som snart är 14 månader 

• Pion82

Vet inte om denna tråden är aktuell längre men skriver ändå.

Jag och min man planerar nämligen också syskonförsök framåt och undrar hur det går till. Har försökt ringa RMC  men inte fått tag på någon än. Så hur går det Barnsugen för er? 

• Barnsugen

Ojoj, månaderna går... För eventuella intresserade jag kan berätta att det gick utmärkt att bara ringa till RMC och säga att man vill sätta igång (om man har ägg i frysen där, givetvis). De skickade hem nya remisser för blodsmitteprover och samtyckesblankett, och så planerade vi hur vi skulle lägga upp det. Vi har legat lite lågt under sommaren men nu har vi en tid för FET nästa vecka. Så nu kör vi! Förvånad

Svar på tråden Syskonförsök via IVF på RMC Malmö?