Sova i vardagsrummet
Ni som sover i vardagsrummet, hur har ni löst det?
Bäddoffa, vanlig säng synligt, vanlig säng avskärmat, loftsäng?
Visa gärna bilder och berätta vad som är bra och dåligt med det sättet ni valt att lösa det på.
Ni som sover i vardagsrummet, hur har ni löst det?
Bäddoffa, vanlig säng synligt, vanlig säng avskärmat, loftsäng?
Visa gärna bilder och berätta vad som är bra och dåligt med det sättet ni valt att lösa det på.
Den lägenheten jag hade där jag sov i vardagsrummet var det rummet väldigt avlångt. Vilket gjorde det ganska lätt att skärma av. Vi hade sängen i ena hörnet, ett skrivbord i det andra hörnet vid fotänden av sängen. Sedan hade vi en avdelare som var typ 180cm långt och 120-130 högt. I den hade vi lite kläder, någon bok, en lämpa och sådana grejer. Efter avdelaren kom soffan, med tv-bänk mitt emot.
Efter soffan fans det en liten golvyta där det fick plats med typ en julgran eller ett tvättställ.
Så lite halvt avskärmad, halvt synlig säng?
här är en tråd jag såg för ett tag sedan.
www.familjeliv.se/Forum-22-87/m68227269.html
Vi har en dubbelsäng i vardagsrummet
För 3 år sen bodde vi i en tvåa med ett avlångt vardagsrum. Man kom in i vardagsrummet mitt på en av långsidorna, så till höger hade vi tv-hörna med soffor osv och till vänster hade vi en dubbelsäng. Huvudänden mot kortsidan och i fotänden ställde vi en EXPEDIT-hylla från IKEA för att skärma av samt satte upp draperier för att skärma av ytterligare om vi kände att det behövdes. Blev hur bra som helst.
I det som egentligen var sovrum hade vi kontor för övrigt.
Såhär ser förövrigt det ut i på vår bottenvåning. en pixel=1 cm. De streckade linjerna är rumsgränser, men allt har öppen planlösning. Finns bara dörr in till toaletten.
Jag försöker komma på en lösning som fungerar utan att det ska bli så fruktansvärt trångt. Vi är trots allt sex personer i det här hushållet.
Hittat lite bilder.
lånar tråden då jag funderar på att flytta ut i vardagsrummet igen men denna gång med våran dubbel säng.
Ni som har avskärmat med draperi vad har ni använt?
Jag funderar på att ha den största expediten men sen också använda ikeas DIGNITET som vi kan dra för
helt från fotändan runt bakom expediten.
Vad annars kan man använda?
Tredje bilden är skjutdörrar.
Vi har halvt avskärmat med en bokhylla. Vi saknar att kunna sova ostörda av tv:n när vi har olika tider, så ibland tvingas alla gå och lägga sig/gå in i sina rum tidigare än vi vill. Skulle behöva bygga ett litet rum i hörnet av vardagsrummet. Skjutdörrarna var snygga, men hindrar inte ljud.