• Mollyland

    Affärer i Storbritannien

    Nu är det en månad tills vi flyttar och vi håller just nu på att leta möbler till vårt nya hem. Ikea finns i Bristol men det är tråkigt att bara handla därifrån. Kan någon rekommendera liknande möbelvaruhus? Vet ju inte vad det finns i UK. 

    Även också bra affärer där man kan köpa sängkläder, täcken, kuddar, handdukar osv är av intresse. Det måste ju finnas massor? Gärna av bra kvalité. ( inte ikeakvalité på det tack).

    Andra tips mottages gärna inför vår flytt. Vi har ansökt om skola till dottern, det gjordes innan 15 januari.  

  • Svar på tråden Affärer i Storbritannien
  • YokohamaNr2

    Beror ju lite på budget förstås, men John Lewis (varuhus) har bra hemgrejer som lakan och sådant men rätt dyrt. Habitat har snygga inredningsgrejer också tycker jag

  • Vaniljkex

    Amazon.co.uk, de saljer faktiskt allting, oftast till bra pris dessutom. Kopte t ex handdukar som en chansning i alldeles ratt nyans till barnens badrum i jattefin kvalitet, visade det sig nar de kom, for en spottstyver. Marks and sparks kan oxa vara vart att kolla. Kop ett nummer av nagon heminredningstidning nar du landar sa kan du kolla annonserna, t ex Ideal Home har mycket budgetalternativ, annars 25 Beautiful Homes eller liknande for lite mer up-market. Det beror ju lite pa vad som finns i narheten oxa, Sofa workshop verkar finnas lite overallt, men jag vet inte hur kvaliteten ar. Annars ar The White Company en av mina favoriter, bast pa handdukar och lakan, och har snygga klader oxa (men akta, t-shirtarna krymper pa langden!).

  • Kaviar

    Jag skulle också säga John Lewis, men så är jag ett fan också :) De har "allt", bra kvalitet, inget krångel om något blir fel osv. Håller också med om att M&S kan vara värt att kolla.

    Men mycket beror på budgeten. Finns mycket snyggt och bra men inte alltid till det "bästa" priset...  

      

  • Mollyland

    Finns det några bra appar till telefonen. Tex så man kan ha handlingslistan i appen och listan kommer upp på det sättet varorna är placerade i butiken (Ica)

    Tidtabeller?

    Eller ja andra matnyttiga appar som man inte klarar dig utan där?

  • Kaviar

    Ocados shoppingapp är bra så slipper man åka och handla mat överhuvudtaget utan får det hemkört...

  • tahira

    Jag rekommenderar också John Lewis. 

    Och Argos.co.uk om man vill ha lite blandade prisklasser att välja mellan. Vi har beställt en hel del därifrån och är väldigt nöjda


    Blev mamma vid 17, lever avslappnat och harmoniskt liv i London och avskyr gravida som röker: tahira-faye.blogspot.co.uk/
  • enthymeme

    Jag håller med om att John Lewis, M&S och Argos är bra. Om ni helst inte vill vänta på hemleverans går det bra att åka till Argos och köpa varorna direkt/reservera online och hämta ut i butik. BHS (www.bhs.co.uk) funkar också, men de brukar inte ha så jättestort utbud i butikerna. Next (www.next.co.uk/) har också mycket möbler och inredning och har en del större butiker dedikerade till Home-sortimentet.

  • tahira
    enthymeme skrev 2013-02-09 13:53:12 följande:
    Jag håller med om att John Lewis, M&S och Argos är bra. Om ni helst inte vill vänta på hemleverans går det bra att åka till Argos och köpa varorna direkt/reservera online och hämta ut i butik. BHS (www.bhs.co.uk) funkar också, men de brukar inte ha så jättestort utbud i butikerna. Next (www.next.co.uk/) har också mycket möbler och inredning och har en del större butiker dedikerade till Home-sortimentet.
    Oj, jag hade ingen aning om att Next hade möbler! Vilken trevlig överraskning
    Blev mamma vid 17, lever avslappnat och harmoniskt liv i London och avskyr gravida som röker: tahira-faye.blogspot.co.uk/
  • enthymeme
    tahira skrev 2013-02-09 13:58:48 följande:
    Oj, jag hade ingen aning om att Next hade möbler! Vilken trevlig överraskning
    Ja, det tog ett tag innan jag märkte det också. I de mer centrala butikerna brukar det ju bara finnas lite shabby chic-detaljer, men de har ju faktiskt allt :) 
Svar på tråden Affärer i Storbritannien