Tips på grönsaker för en grönsakshatare
Hej. I skrivande stund så är jag gravid med mitt första barn. H*n beräknas komma om en månad drygt och nu vill jg börja prova äta lite nyttigare och då framförallt grönsaker. Idag äter jag gurka och paprika endast, majs till tacos också. Anledningen till detta är att jag gått upp 20 kilo under graviditeten och vill som alla andra gå ner till det jag vägde innan graviditeten. Att detta kan ta allt från en månad till några år är jag medveten om men jag vill ändå lära mig att äta andra grönsaker. Dels för att jag självklart vill att mitt barn ska äta grönsaker och för att jag ska hitta lite nyttigare mellanmål.
Så är det någon som har något tips om hur jag ska gå till väga eller några grönsaker som smakar minst. Vet att det är någon typ av morot jag äter som är lite "sötare" i smaken men jag minns inte vilken det är.
Ber om ursäkt för eventuella stavfel eller missar med mellanslag, har skrivit på mobilen. Och vore väldigt tacksam för lite tips. Ska även tilläggas att jag är väldigt kräsen i maten men de senaste fem åren har jag faktiskt börjat prova mer nytt men på mina egna villkor, när jag har lust.