• sahara

Vad ska jag mata rådjuren med ?

Vad är bäst att mata rådjur med ?

• Svar på tråden Vad ska jag mata rådjuren med ?
  • Anton Chigurh

Bönderna runt ikring här lägger ut ensilage.

The dumber people think you are, the more surprised they're going to be when you kill them.
  • sahara

Nä jag bor på landet.Tycker synd om rådjuren som har det svårt nu med all snö.
    Vi bor väldigt öppet med en bra bit till närmaste skog.Brukar inte ha så mycket rådjur i trädgården.Men nu har jag sett två stycken som kommer förbi på kvällarna och letar mat.Vi matar ju fåglar så varför inte rådjur.

• fortsätt paddla

Det finns något som heter renfor att köpa. Stoora säckar. Bör räcka hela vintern. Lantmännen har dom tror jag.
    Annars är dom galna i morötter :)
    Matar själv varje vinter:) har tre fyra st som kommer varje dag. ( bor på landet)

• Rataxes

Norma 470 Nitro Express

Jag köper alltid blandfärs för då vet jag att minst 2 djur har dött.
  • sahara

Nu har jag varit inne på Lantmännen och köpt en säck med foder.Jag tänkte lägga ut lite fodermorötter också.Det ger jag hönsen som lite sysselsättning på vintern så det kan jag ge rådjuren med.
    Tack för era tips !! 

• fortsätt paddla

Vad kul att du hittade:) det är mysigt med djur i trädgården. Dom brukar bli rätt tama innan vintern är slut. Vi kan vara ute samtidigt som rådjuren är där och äter.
    Men nu får du räkna med att dom kommer nästa år med;) vi har en bock som är inne på tredje året här.

Svar på tråden Vad ska jag mata rådjuren med ?