• spöke

Topp 10 2012: vilket pojknamn gillar du MINST?

Statistiken över de vanligaste tilltalsnamnen som getts till nyfödda gossar under 2012 har kommit. I listan hittar ni de tio populäraste och mest omtyckta namnen just nu - men vilket av dessa namn tycker du minst om? Har du tröttnat? Aldrig gillat? Kommentera gärna.

Spöke

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-23 16:23
    Flicknamn: www.familjeliv.se/Forum-3-123/m68504729.html
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Topp 10 2012: vilket pojknamn gillar du MINST?
  • Natulcien

Liam - tveklöst. Kan inte riktigt motivera. Jag tycker bara inte om det. Kanske är det den f.d. kriminella Liam Norberg som gnager i det undermedvetna..?
    Charlie gillar jag inte nämnvärt heller. För mycket hundnamn för min smak.
    Alla de övriga är fina, klassiska namn. Glad

• spöke
    Natulcien skrev 2013-01-23 16:27:52 följande:
    Liam - tveklöst. Kan inte riktigt motivera. Jag tycker bara inte om det. Kanske är det den f.d. kriminella Liam Norberg som gnager i det undermedvetna..?
    Charlie gillar jag inte nämnvärt heller. För mycket hundnamn för min smak.
    Alla de övriga är fina, klassiska namn. Glad
    Ja, just den Liam är ju inget praktexemplar.
  • Pappa Lars

Liam gillar jag minst. Känns inte rätt när jag säger det. Låter så krystat. 
    Hugo gillar jag bäst. Det heter mitt äldsta barnbarn! Solig 

Nu är jag tillbaka på familjeliv igen! // 12-barnspappan
  • spöke
    Pappa Lars skrev 2013-01-23 16:34:09 följande:
    Liam gillar jag minst. Känns inte rätt när jag säger det. Låter så krystat. 
    Hugo gillar jag bäst. Det heter mitt äldsta barnbarn! Solig 
    Liam verkar vara ett sådant namn som man antingen gillar starkt eller ogillar starkt...
  • sombra

äsch, jag slaravde i läsningen av frågan, trots att MINST stod med versaler missade jag det ock kryssade för det namn jag gillde mest. Jag råkade rösta på huigo men det är alltså min favorit av namnen på tio-i-topp. (Det och Elias är förresten de enda av tio-i-topp namnen på pojkar som jag egentligen gillar.) Jag håller med majoriteten här och har svårast för Liam. Som 80-talist associerar jag det namnet till 90-talets mest kända Liam, Gallagher, och det är väl inte någon jag skulle vilja uppkalla mitt barn efter.

• spöke
    sombra skrev 2013-01-23 16:43:38 följande:
    äsch, jag slaravde i läsningen av frågan, trots att MINST stod med versaler missade jag det ock kryssade för det namn jag gillde mest. Jag råkade rösta på huigo men det är alltså min favorit av namnen på tio-i-topp. (Det och Elias är förresten de enda av tio-i-topp namnen på pojkar som jag egentligen gillar.) Jag håller med majoriteten här och har svårast för Liam. Som 80-talist associerar jag det namnet till 90-talets mest kända Liam, Gallagher, och det är väl inte någon jag skulle vilja uppkalla mitt barn efter.
    Jag som ändå gjorde mitt bästa för att det skulle vara lättfattat.
  • Min dotter

Charlie- Tycker det låter för mkt som ett smeknamn, eller hundnamn som någon annan skrev.

• Thaleya1

Liam eller Elias.

Elias påminner mig om en liten snorig unge med talfel, vet ej varför.

De flesta andra namnen tycker jag däremot är riktigt snygga :D

• keron

Liam och Hugo gillar jag minst. Liam låter som nån som bara väntar på att råna willys, typ. Och Hugo för att det är ett oerhört uttjatat namn, iaf här där vi bor. Varannan pojke på dagis heter det, har 7 st på vårt, som jag kan räkna till.

Svar på tråden Topp 10 2012: vilket pojknamn gillar du MINST?