• avstängd

    Esteé Lauder, Clinique, MAC m fl testar på djur igen!!!!

    Läste att alla Esteé Lauder företagen, dvs Clinique, Bobbi Brown, Origins, Smashbox, Donna Karan, Tommy Hilfiger och MAC m fl testar på djur igen för att få sälja sina produkter i Kina. {#emotions_dlg.djavulsk}

    Ville bara göra er djurvänner uppmärksamma på det.

    Nu blev det dessutom svårt att köpa smink-och hudvårdsprodukter då jag inte upplever att Weleda, Dr Hauschka och liknande märken fungerar så bra. Jag köpte Dr H i går för att ha något ett tag medans jag letar nya märken men behöver smink också. Jag hittar inte ens en vettig mascara som inte är djurtestad!

    Urban Decay som har varit djurvänliga har sålt ut sig till Lóreal så det märket går det inte heller att köpa längre.

    Det finns ju inget kvar att köpa förutom hälsokost märken?! Om någon vet några bra sådana så måste ni tipsa mig om vad jag ska köpa. Har inte hittat några bra sådana för just ansiktet.

    Ska jag behöva flytta till Israel nu för att hitta djurvänliga produkter? Där får dom varken djurtesta israeliska produkter eller importera märken som är djurtestade i något led.

  • Svar på tråden Esteé Lauder, Clinique, MAC m fl testar på djur igen!!!!
  • avstängd
    Pomidor skrev 2013-01-23 19:17:18 följande:
    Är du ute efter smink eller hudvård?
    Och ska dom vara djurvänliga eller helt vegan? 
    Jag behöver både smink och ansiktsvård. Kroppsvård tycker jag är bra från hälsokosten  men inte ansiktetsprodukterna. Att det är djurvänligt i alla led inkl moderbolagen är väldigt viktigt för mig. Dvs jag kan inte tänka mig att köpa av Body Shop t ex fast dom inte testar på djur eftersom att moderbolaget Loreal gör det. Vegan är en bonus men inget måste.

    Vad jag förstår så testar inte Lumene varken produkter eller ingredienser på djur men jag är inte säker på om deras moderbolag äger andra företag som testar på djur. Någon som vet?
  • Pomidor
    avstängd skrev 2013-01-23 21:17:10 följande:
    Jag behöver både smink och ansiktsvård. Kroppsvård tycker jag är bra från hälsokosten  men inte ansiktetsprodukterna. Att det är djurvänligt i alla led inkl moderbolagen är väldigt viktigt för mig. Dvs jag kan inte tänka mig att köpa av Body Shop t ex fast dom inte testar på djur eftersom att moderbolaget Loreal gör det. Vegan är en bonus men inget måste.

    Vad jag förstår så testar inte Lumene varken produkter eller ingredienser på djur men jag är inte säker på om deras moderbolag äger andra företag som testar på djur. Någon som vet?
    Nu väljer du om du ska vara så kräsen som du du ska, jag respekterar det osv men det blir lite svårt att utesluta allting pga moderbolagen. Loreal äger t.ex.  också Garnier, Diesel, Vichy, Maybelline NY, Kérastase, Matrix, Lancôme, Biotherme, YSL Beauté, Viktor & Rolf, Giorgio Armani, Helena Rubinstein, Ralph Lauren, Redken, Shu uemura, La Roche-Posay, Kiehl's, Cacharel, Sanoflore och Skinceuticals.

    Annars vet jag att märken som testar inte på djur(och moderbolaget gör alltså inte det heller) är bl.a. Korres, DDF, John Frieda, Mrs. Meyer’s Clean Day, Nars, Burt's Bees. Vissa är lite dyrare och även svårt att få tag på i Sverige men t.ex. Korres och Burt's Bees finns på bl.a. www.nelly.com och liknande.

    Tyvärr har jag ingen info om Lumene och eftersom det är inget stort märke om man tänker globalt så blir det nog svårt att säga egentligen..

    Hoppas det hjälpte litegrann :) 
  • avstängd
    Pomidor skrev 2013-01-24 13:00:12 följande:
    Nu väljer du om du ska vara så kräsen som du du ska, jag respekterar det osv men det blir lite svårt att utesluta allting pga moderbolagen. Loreal äger t.ex.  också Garnier, Diesel, Vichy, Maybelline NY, Kérastase, Matrix, Lancôme, Biotherme, YSL Beauté, Viktor & Rolf, Giorgio Armani, Helena Rubinstein, Ralph Lauren, Redken, Shu uemura, La Roche-Posay, Kiehl's, Cacharel, Sanoflore och Skinceuticals.

    Annars vet jag att märken som testar inte på djur(och moderbolaget gör alltså inte det heller) är bl.a. Korres, DDF, John Frieda, Mrs. Meyer’s Clean Day, Nars, Burt's Bees. Vissa är lite dyrare och även svårt att få tag på i Sverige men t.ex. Korres och Burt's Bees finns på bl.a. www.nelly.com och liknande.

    Tyvärr har jag ingen info om Lumene och eftersom det är inget stort märke om man tänker globalt så blir det nog svårt att säga egentligen..

    Hoppas det hjälpte litegrann :) 
    Så du förstår vilket problem jag har? Drömmer

    Korres är nyss sålt till ett moderbolag som testar. Burt´s Bees och Mrs Meyer´s ägs också av bolag som testar så dom är uteslutna.

    Lumene verkar okej efter mina efterforskningar på ägarförhållandena så jag får hålla mig till dom och Stila för smink och ansiktsvård verkar det som.

    Jag är förvånad över att jag bara har fått svar av dig och att så få bryr sig om djurtester... Obestämd
  • U never saw me

    Jag försöker att inte köpa smink och hudvård som är djurtestat men det är inte helt lätt... Smink köper jag nästan bara från Lumene eftersom jag vet att de inte testar. De har också bra kvalitet och jag har bara hört positivt om deras produkter.

  • avstängd
    U never saw me skrev 2013-01-24 16:24:56 följande:
    Jag försöker att inte köpa smink och hudvård som är djurtestat men det är inte helt lätt... Smink köper jag nästan bara från Lumene eftersom jag vet att de inte testar. De har också bra kvalitet och jag har bara hört positivt om deras produkter.
    Och det blev ännu svårare nu när så många började testa igen. {#emotions_dlg.djavulsk} Jag gillar också Lumene så jag är glad för att åtminstone dom finns kvar och inte testar. Men shit, det finns ju knappt något kvar att välja på nu när Esteé Lauders företag också försvann.
  • U never saw me
    avstängd skrev 2013-01-24 16:39:34 följande:
    Och det blev ännu svårare nu när så många började testa igen. {#emotions_dlg.djavulsk} Jag gillar också Lumene så jag är glad för att åtminstone dom finns kvar och inte testar. Men shit, det finns ju knappt något kvar att välja på nu när Esteé Lauders företag också försvann.
    Ja det gjorde mig väldigt besviken för det gör att jag måste välja bort många av mina tidigare favoritprodukter. Jag har inte samvete att fortsätta köpa dom när jag vet vad företaget står för.

    Det är synd att detta fått så lite uppmärksamhet. Många fortsätter att köpa från dessa märken för att de tror att de fortfarande inte testar på djur.
  • avstängd
    U never saw me skrev 2013-01-24 17:58:35 följande:
    Ja det gjorde mig väldigt besviken för det gör att jag måste välja bort många av mina tidigare favoritprodukter. Jag har inte samvete att fortsätta köpa dom när jag vet vad företaget står för.

    Det är synd att detta fått så lite uppmärksamhet. Många fortsätter att köpa från dessa märken för att de tror att de fortfarande inte testar på djur.
    Jag har slängt 90% av mina smink-och ansiktsvårdsprdoukter senaste dagarna. Har köpt nytt av Stila och Lumene. Till kroppen och håret hade jag redan djurvänliga produkter.

    Det är jättekonstigt att det inte har fått uppmärksamhet i media. Jag såg det av en slump för några dagar sen men det hände redan förra året. Så tyvärr har jag köpt djurtestat ett halvår utan att veta det. Gråter

    Revlon testar också på djur igen förresten. Tror inte jag skrev det tidigare.

  • Pomidor

    Juste nu glömde jag också nämna ett märke som heter UNE, vet inte om ni har hört talas om det..
    Inte det billigaste men inte jättedyrt heller med tanke på att det är djurvänliga osv.

    - all certified beauty products contain at least 95% of ingredients from natural origin and are made following environmentally friendly procedures that are authorised by Ecocert Greenlife. The remaining 5% must come from a very restricted list.


    - all synthetic fragrances, artificial colourings, parabens, silicones and glycols are forbidden. The only few essential synthetic ingredients which are authorised are those for which there is as yet no equivalent from natural origin.


    - all manufacturing procedures are the least polluting possible and packaging is biodegradable or recyclable.

    Sen vet jag att dom testar inte på djur heller, kan dock inte uttala mig om moderbolagen. 

  • Wimsey

    Har du testat dermanord? Jag har inte provat deras smink utan bara andra produkter dock.


    gammal detektiv i ny förpackning
Svar på tråden Esteé Lauder, Clinique, MAC m fl testar på djur igen!!!!