• Anonym (Anna)

Göra prövning Naturkunskap B komvux utan att ha gått kursen?

Hej alla! 

jag sökte in till naturkunskap B på komvux men fick ingen plats, nu funderar jag att istället göra en prövning. Är det någon som gjort en prövning på den kursen?  Är det orimligt att plugga på tre månader om man inte gått kursen? Har all tid i världen så kommer i så fall lägga ner flera timmar per dag fram tills det är dags. =)

• Svar på tråden Göra prövning Naturkunskap B komvux utan att ha gått kursen?
  • Mintast

Jag har provat av kurser, har gåttmhur utmärkt som helst. Tre månader är mycket, mycket tid om man kan lägga ner motsvarande tid som en skoldag på pluggandet.

• Anonym (Anna)
    Mintast skrev 2013-01-23 17:52:06 följande:
    Jag har provat av kurser, har gåttmhur utmärkt som helst. Tre månader är mycket, mycket tid om man kan lägga ner motsvarande tid som en skoldag på pluggandet.
    Okej det låter ju hoppfullt :) Tänkte på det muntliga, hur gick det till? Jag har så dåligt självförtroende så det är det momentet som är jobbigast för mig =/ 
  • Mintast

Jag satt ensam med min examinator i ett rum under muntliga, gick jättebra.

• Lian Kesko

Jag tror inte du lyckas, naturkunskap b finns ju inte längre. Tungan ute

Men jag förstår dig, och ja det är nog inga problem om du verkligen studerar hårt och tar in det som är viktigt.
    Tips kan ju vara att titta på uppsatser som skrivits tidigare av andra samt att studera skolverkets regler för vad man ska ha med för respektive betyg. 

• Anonym (Anna)

Ni som gjorde eget arbete vad skrev ni om ?  Jag vill skriva om något roligt men inte allt för svårt och har dessa att välja på :

* Huden

* Rörelseapparaten - skelettet

* Rörelseapparaten – musklerna

* Andningen

* Blodet och blodomlopp

* Hjärtat

* Levern och gallblåsan

* Njurarna
    * Ögat och synen

* Örat och hörseln

* Övriga sinnesorgan Annat efter kontakt med läraren

• Mintast

Skriv om skelettet, det är superenkelt, och finns många vinklar att välja på.

• Anonym (Anna)

Hur la ni upp arbetet ? det står att det ska vara max 5 sidor och jag tycker det är svårt att få med allt ? Hur ingående ska man vara ? Jag har tidigare studerat på universitet och känner att mitt arbete kanske blir för avancerat (massor med med medicinska termer ) Vet inte om jag kommer komma ihåg ALLT när det är muntligt och när man ska få frågor om arbetet och besvara det osv. 

Har gjort fler hemtentor på universitetsnivå så där kunde jag ganska mycket men vi hade aldrig muntligt på dessa arbeten ( 20 sidor eller mer ) men jag vet själv att jag är duktig på arbeten och kommer ihåg när jag väl jobbar med det, men som sagt, det muntliga är så himla nervöst och jag är rädd att jag tar med för mycket om jag inte kommer ihåg allt, Vet ju inte alls vad det är för nivå de väntar sig att man ska ha ? 

Svar på tråden Göra prövning Naturkunskap B komvux utan att ha gått kursen?