• Mitza

Träning i Växjö!?

Är det någon som bor i Växjö och vet vart man kan träna när man är gravid? Jag känner för att träna något men hittar inget nu under sommaren. Skulle vara kul att träna ihop med lite folk, mina promenader med hunden börjar bli lite ensamma (även om min voffsing lyssnar bra på allt jag pratar med henne om).
    Skriv gärna och tipsa om träning under sommaren, jag beräknar föda 26/9....
    kram

• Svar på tråden Träning i Växjö!?
  • Nallen

Jag vet att det ska bli en gravid-yoga-grupp på Idrottskliniken när höstprogrammet kommer (brukar väl vara i mitten av augusti)... Annars är det ju lågsäsong för träningsställen nu.. Friskis och svettis har gratisgympa i parken vid simhallen på måndagar och onsdagar... Vet inte ifall de håller på fortfarande.. Gympan är inte anpassad till gravida.

• Mitza

Ok, tack. Jag får väl prova Yogan om den hinner starta innan jag föder... Det blir nog promenader som gäller nu då.
    /Mitza

• växjötjej

Jag tänkte prova yogan som nämdes ovan i höst, sen kan man ju simma i badhuset, det ska ju vara bra för gravida. Om du bor i araby, norr eller hovshaga kan vi promenera ihop. Är själv beräknad 27/10

• Mitza

Jag bor i Hovshaga och brukar gå runt ryttartorpet och häromkring. Jag har ett simkort, har bara tvekat inför hur liten min bikini kommer se ut nu... Har inte lust att köpa en gravidbaddräkt. Bor du också häromkring?

• Nallen

Ska ni gå och simma hänger jag gärna på!

• Mitza

Jag vet att simbadet har stängt denna veckan men nästa vecka så kan man motionssimma igen. Jag tar gärna en simtur med lite glada folk.

• växjötjej

Bor i närheten av mariakyrkan i araby så det är ju relativt nära. Brukar också gå vid golfbanan, skriv till mig så kan vi ju knalla nån dag. Just nu vill jag inte simma men kanske i augusti. Det finns mammabaddräkt på rea på HM i stan för 99 kronor för en svart sak.

• Mitza

Tack för tipset med baddräkten. billigt nog för att användas några gånger nu då. Jag kollar hur du kan nästa vecka och nallen: vill du simma ( eller fälja med och gå), skriv till mig så bestämmer vi en dag.
    Hej

• FiaFågel

Hej Växjötjejer, jag funderar också på hur jag ska göra med träning (är ganska slö idag och känner att jag måste träna upp mig lite om jag ska orka med hösten, har BF i slutet på januari). Jag vet att Friskis tidigare hade en mammagrupp, men den verkar dom ha lagt ner, kanske dom kunde ta upp igen till hösten om man var tillräckligt många!? Annars är de ju trevligt att gå runt sjön, men inte ensam såklart..och min sambo får man ju inte med på nått....

• Jossan

det finns en hel del växjötjejer kanske kan ni ha en växjö gåträff istället för en vanlig även om det iof kan vara rätt svårt för oss som ska ha snart att följa med..
    börjar bli rätt höggravid nu ändå känns det som det är långt kvar..
    men jag följer gärna med senare när bebisen kommit om man får

kram J

Svar på tråden Träning i Växjö!?