• basio

Reklamera bok

Halvvägs genom Svindlande Höjder upptäckte jag att det saknades 20 sidor i boken. Jag har inget kvitto och minns inte heller var jag köpte den (även om jag tror att jag vet). Kan jag traska in i närmaste bokhandel och reklamera boken utan kvitto? Felet ligger ju inte hos bokhandeln utan hos förlaget eller tryckeriet.

• Svar på tråden Reklamera bok
  • Bollhav

Nej det kan du inte. Kanske kan du fråga direkt på förlaget i så fall.

• Lilia

Nej, det kan du inte. Isåfall får du kontakta förlaget och prata med dem.

• Lilia

Men det är väl bättre att kontakta tryckeriet.

• LSalander

Hej!

Jag har gått tillbaka med 2 böcker med tryckfel. Detta var utan kvitto, men jag visste att jag hade köpt dem på Akademibokhandeln.

Den ena var en bokrea-bok som jag läste nåt år efter köp och som var felhäftad. Jag trodde inte att jag skulle få tillbaka nåt, men provade i alla fall. Jag fick pengar tillbaka för boken, men eftersom det var bokrea så hade de ingen liknande, annars hade jag fått byta.

Den andra var ett lexikon, som jag slitit ut mycket och efter ett tag märkte jag att det fattades sidor. Jag gick tillbaka med den och de tog tillbaka den och jag fick en ny istället.

Så; Jo, det fungerar!          

• basio

Jag vet ju att jag antagligen köpt den på Akademibokhandeln. Ska kanske testa där först då. Kollade igenom mina inköp från Adlibris och den fanns inte med där och med uteslutningsmetoden blir det Akademibokhandeln som finns kvar som alternativ.

• Bollhav

Då borde det fungera. De har kanske fått fler reklamationer av samma bok.

• karmasus

Det bästa är att kontakta förlaget - du får en ny bok direkt.

Bokhandeln också - men där kanske de kräver kvitto.  

(Tryckeriet har noll koll - kan ligga i Kina ;) )  

Svar på tråden Reklamera bok