• Anonym

Ont i magen, illamående och extrem värk i höger ben?

Började imorse med att jag mådde jätte illa och tänkte att nu spyr jag men inget kom! Illamåendet la sig för en lite stund men är nu tillbaka! Jag har ont i magen, både höger och vänster sida och en extrem värk i mitt högra ben?? :-/ kan de vara magsjuka på gång? Va tror ni? Tacksam för svar!

• Svar på tråden Ont i magen, illamående och extrem värk i höger ben?
  • Anonym
    Stålmamma skrev 2013-01-24 10:56:51 följande:
    Var i magen har du ont då?

De känns mest mot höger sida men även emellanåt på vänster sida och i lite molande mitt i magen. Men som mest på höger sida!?
  • Anonym

Låter ju inte som att det är magsjuka direkt iom att du har ont i benet också. Har du testat att hosta på låtsas? Hoppas på högra benet?
    Tänker på om det är blindtarmsinflammation.

Har dina ben samma färg, eller det högra benet är lite mer rött/blått/lila? Svullen?

• Stålmamma
    Anonym skrev 2013-01-24 10:59:03 följande:
    De känns mest mot höger sida men även emellanåt på vänster sida och i lite molande mitt i magen. Men som mest på höger sida!?

Har du feber? Kan det vara blindtarmen? Har du diarre eller kräks?
  • Anonym (hej)

Kan bara berätta att jag hade exakt samma förra veckan, illamående, dock spydde jag upp allt jag fick i mig. Och jag hade extrem smärta i höger ben, hela benet. Fick tillslut åka in till akuten för smärtan gick inte att härda, jag har svininfluensan iaf. Smärtan är borta nu, men istället är jag förkyld och matlusten har inte kommit tillbaka riktigt än..

• Anonym
    Anonym skrev 2013-01-24 11:00:50 följande:
    Blindtarmen?

Anonym skrev 2013-01-24 11:01:02 följande:
    Låter ju inte som att det är magsjuka direkt iom att du har ont i benet också. Har du testat att hosta på låtsas? Hoppas på högra benet? Tänker på om det är blindtarmsinflammation. Har dina ben samma färg, eller det högra benet är lite mer rött/blått/lila? Svullen?

Nä det där med värken i benet får jag inte ihop! Det gör ont i benet om jag hoppar på de, och även på höger sidan av magen, benet är inte rött/blått eller svullet! Om jag hostar på låtsats gör de lite ont i magen. Om jag böjer upp benet mot magen gör de jätte ont i benet och precis nedanför höger revben!
  • Anonym
    Stålmamma skrev 2013-01-24 11:02:23 följande:
    Har du feber? Kan det vara blindtarmen? Har du diarre eller kräks?

Har inte tagit tempen men känner mig inte febrig, mer iskall i kroppen och fryser. Jag har ingen diarré men lite Körig i magen! Hoppas verkligen inte de är blindtarmen!! :-/
  • Anonym
    Anonym (hej) skrev 2013-01-24 11:04:34 följande:
    Kan bara berätta att jag hade exakt samma förra veckan, illamående, dock spydde jag upp allt jag fick i mig. Och jag hade extrem smärta i höger ben, hela benet. Fick tillslut åka in till akuten för smärtan gick inte att härda, jag har svininfluensan iaf. Smärtan är borta nu, men istället är jag förkyld och matlusten har inte kommit tillbaka riktigt än..

Jaha! Usch! Kanske är nått sånt på gång då.. Men borde jag inte ha feber då också? Och jag kräks ju inte! Men den smärta i höger ben gör så sjukt ont!
  • Anonym
    Anonym skrev 2013-01-24 11:06:41 följande:

Nä det där med värken i benet får jag inte ihop! Det gör ont i benet om jag hoppar på de, och även på höger sidan av magen, benet är inte rött/blått eller svullet! Om jag hostar på låtsats gör de lite ont i magen. Om jag böjer upp benet mot magen gör de jätte ont i benet och precis nedanför höger revben!
    Blindtarmen! Det gör ont när man drar upp benet!
Svar på tråden Ont i magen, illamående och extrem värk i höger ben?