• Anonym (Frustrerad)

Hur ska man bete sig mot sitt ex som vart otrogen i ett år lämnat en och nu är ihop med den han var otrogen med ?

Ja som rubriken lyder ? Vi har även tre småbarn ihop minsat är ett halvår och äldsta är 5 . Har så svårt att hålla mig lugn när jag träffar honom när vi lämnar och hämtar barn hos varandra . Jag känner mig så arg, lurad, ledsen sviken mm. Han dumpade mig nyligen . Hur ska jag vara mot honom och hur ska jag bete mig? Ska jag vara snäll? Arg ? Kort? Eller bara vara så som jag känner för stunden . Så svårt. Så jobbigt att tvingas fortsätta träffa honom efter allt .

• Svar på tråden Hur ska man bete sig mot sitt ex som vart otrogen i ett år lämnat en och nu är ihop med den han var otrogen med ?
  • Anonym (hj)

Du ska vara hövlig och korrekt.

Oavsett vad han har gjort mot dig så är han fortfarande dina barns far. Situationen med nyligen separerade föräldrar är nog så jobbig för era barn. Om du har ett behov av att ventilera din ilska, sorg mm över vad som hänt med barnens far (eller någon annan), så gör du det när barnen inte är närvarande, så att de slipper se och höra.

• Ramborg

Jag föreslår att du är kort men korrekt. Oavsett vad du känner nu måste du ha någon form av relation med honom i arton år framåt. Han har betett sig som skit men han är fortfarande barnens pappa. Utbyt information om barnen, var iskallt artig och låt det räcka så. Om du visar hur sårad du är göder du hans ego. Låt honom inte se hur viktig han är! Det leder ingenstans!

42.
  • Anonym (x)

Låtsas att han är en arbetskollega som du måste samarbeta med. Du vinner på att hålla dig lugn. Du göder bara hans ego om du brusar upp eller bråkar. Arg = känslor finns kvar. Var likgiltig. Visa inte att han kommer åt dig.

• Anonym (x)
    Ramborg skrev 2013-01-24 11:03:25 följande:
    Jag föreslår att du är kort men korrekt. Oavsett vad du känner nu måste du ha någon form av relation med honom i arton år framåt. Han har betett sig som skit men han är fortfarande barnens pappa. Utbyt information om barnen, var iskallt artig och låt det räcka så. Om du visar hur sårad du är göder du hans ego. Låt honom inte se hur viktig han är! Det leder ingenstans!
    Ha ha. Såg att vi använde exakt samma uttryck.
  • Jättekul
    Anonym (hj) skrev 2013-01-24 11:00:58 följande:
    Du ska vara hövlig och korrekt.

Oavsett vad han har gjort mot dig så är han fortfarande dina barns far. Situationen med nyligen separerade föräldrar är nog så jobbig för era barn. Om du har ett behov av att ventilera din ilska, sorg mm över vad som hänt med barnens far (eller någon annan), så gör du det när barnen inte är närvarande, så att de slipper se och höra.
  • Anonym (Frustrerad)

Ja men det är så svårt . Fast jag håller mig lugn när dom äldre barnen är med . Biter mig verkligen i läppen . Men när jag bara lämnar den minsta då som är ett halvår . Hon förstår ju inte. Hur ska jag då vara mot exet? Ibland har han ju enbart minsta och dom andra två är på dagis . Ska jag vara hövlig då oxå efter allt han gjort?

• Anonym (hj)
    Ramborg skrev 2013-01-24 11:03:25 följande:
  • Pagge

Nästan samma sits...
    Skitsvårt, har oxå barn ihop men blir äcklad när jag tänker på vad hon höll på med under separationen! Jag har nog inte varit den snällaste via sms efteråt...men den om det är någon som gjort sig förtjänt av att ta konsekvenserna/skit så är det hon. Hon bryr sig bara om mig pga barnet. Skönt att man drog ett sms att man vill ha minimal kontakt nu i alla fall. Vissa måste förstå att det kan ta tid att förlåta någon, handlar man fel kan man inte räkna med att den andre tycker det är ok.
    Oj svårt då ditt ex hittat någon ny:(. Lev ut precis det du känner mot honom ( inte när barnen är bredvid)...skönt att bli av med ilska.

• Hemlig123

Ja du ska vara hövlig...

En oskriven regel, är barnen med, stora som små, barn som vuxen är man trevlig.. Punkt slut.

Är du helt ensam så och utan barn kan du vara hur du vill..

• Anonym (Frustrerad)
    Hemlig123 skrev 2013-01-24 11:10:18 följande:
    Ja du ska vara hövlig... En oskriven regel, är barnen med, stora som små, barn som vuxen är man trevlig.. Punkt slut. Är du helt ensam så och utan barn kan du vara hur du vill..

Jo jag vet du har rätt . Men så otroligt svårt att vara hövlig och snäll när han betett sig så illa . Men är barnen som ska komma först jag vet . Inte kul för dom om vi bråkar . Men fy för otrogna svin som sen klarar sig undan med att man är hövlig för man har barn .
Svar på tråden Hur ska man bete sig mot sitt ex som vart otrogen i ett år lämnat en och nu är ihop med den han var otrogen med ?