• Elsta

eksem och kräks!

Min dotter Har fått väldigt mycket eksem runt halsen,  på bröstet och axlarna. Hon kräks också mycket mer än vanligt under hela dygnet. Hon blir åtta veckor på Lördag. Jag undrar vad det kan vara?  Jag delammar och ger Baby semp lemolac då jag inte ammar. Någon som har någon erfarenhet eller vet vad det kan vara?

• Svar på tråden eksem och kräks!
  • Maariiia

Min dotter kräktes från första veckan. När hon var ca 5 veckor började hon få massor av utslag. Vi testade olika mjölkproteinfria ersättningar men det blev aldrig bättre. För hennes del var det antagligen värmeutslag i kombination med att hon kräktes så mycket som gjorde att hon fick kräks på hals och bröst och detta irriterade huden. Hon föddes på sommaren så det var inte så konstigt att hon fick värmeutslag.
    Kan det vara så att din dotter också kräks och att detta irriterar huden? Man kan ju inte bada dem efter varje kräkning utan torkar så gott det går men det kan ju ändå ligga kvar i veck och annat och bli irriterad hud.
    Hon kräktes mer av BabySemp än av Nan.

• Hippopotame1

Mjölkproteinallergi?

Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience - Mark Twain
  • sallan

Så fick min son runt 12 veckor ca... Han fick diagnos komjölksoroteinallergisk och har fortfarande grymma utslag trots intensiv hudvård. Prata med bvc innan det går för långt! Menar inte att skrämma upp dej men det här läget är allt annat än kul.....

• Mandelskorpan

Hur sover hon och hur bajsar hon? Följer hon kruvorna? Spontant säger jag också komjölksproteinallergi.

Svar på tråden eksem och kräks!