• 3bairns

Pysselsaker till barnkalas?

Vi ska ha barnkalas för dottern som fyller 7  nästa helg och hon skulle vilja ha någon pysselaktivitet på kalaset. Vi har haft detta innan och det har funkat jättebra men då bodde vi utomlands. Nu vet jag inte var man köper grejer till sånt här utan att det kostar skjortan. Några tips? Det är nog inte så noga vad det är, dekorera en burk och en väska hade vi på systerns kalas tex. Jag bor i Göteborg men webbutiker funkar ju också. Panduro har ju roliga saker men billigt är det ju inte. Någon som har bra tips?

• Svar på tråden Pysselsaker till barnkalas?
  • MatildaMin

ÖoB har lite pysselmaterial, men utbudet är ju litet. ICA maxi brukar också ha lite. 

• Erki

Finns intresset bland barnet är ett tips att dom får dekorera varsin cupcake/muffin.
    Det fick dottern göra ett år och det var jätteuppskattat

• frankrike

Panduro handlade jag en massa pärlor, glitterpennor och små askar. Det blev kanon!

• 3bairns
    frankrike skrev 2013-01-24 17:35:15 följande:
    Panduro handlade jag en massa pärlor, glitterpennor och små askar. Det blev kanon!

Fler tips? Det kommer både flickor och pojkar om det gör någon skillnad.
  • Palma

Vårat pysselkalas: Köpte vita skålar och muggar på Ikea. Porslin 5kr st. Sedan fick barnen måla dem med glas/porslinsfärg. De tyckte det var sååå lyxigt att få ta hem en skål!! :)
    Köpte 5kr ramar (Ikea) som de dekorerade med paljetter och glitter! De fick Knäppa kort på varandra som jag skrev ut direkt (vanligt papper) Och vi satte dem i ramarna. Så uppskattat!!

• 3bairns
    Palma skrev 2013-01-26 16:20:44 följande:
    Vårat pysselkalas: Köpte vita skålar och muggar på Ikea. Porslin 5kr st. Sedan fick barnen måla dem med glas/porslinsfärg. De tyckte det var sååå lyxigt att få ta hem en skål!! :)
    Köpte 5kr ramar (Ikea) som de dekorerade med paljetter och glitter! De fick Knäppa kort på varandra som jag skrev ut direkt (vanligt papper) Och vi satte dem i ramarna. Så uppskattat!!
    Oh det lät ju jättekul!
  • 3bairns

Nu har vi haft kalaset och födelsedagsbarnet är mycket nöjd. Vi köpte ramar på IKEA (tyvärr dyrare än 5kr) och lät dem dekorera dem. Bra förslag eftersom jag redan hade massa grejer man kan sätta på från tidigare kalas. Alla verkade tycka att det var roligt och koncentrerade sig jättebra. Sen hade vi även förberett muffins som de skulle få dekorera men det lät vi faktiskt bli för det hade tagit för lång tid. I stället körde vi lite danslekar sätta-knorr-på-grisen. På slutet körde vi en variant på fiskdamm där de fick sticka in handen bakom ett lakan och känna på något i en burk och gissa vad det var innan de fick sin godis påse. Det verkade som om alla hade roligt och framförallt så var födelsedagsbarnet mycket nöjd. Tack för era tips!

• Anne69

Hattar av lite tjockare papper och dekorera med paljetter, färg och ev. glitterlim.

Alla barn kan också hjälpas åt att göra en festgirland, alla gör var sin pyntad triangel som sen sätts upp på ett långt snöre. 

• Myhanna

Hej ska ha kalas för en 7 åring på lördag , hittade länken hit när jag googlade! Roliga tips, någon som har mer?

Svar på tråden Pysselsaker till barnkalas?