Indianica skrev 2013-01-26 16:56:24 följande:
Övertala honom, muta honom, för som sagt, han lär ångra sig.
Hade själv ett jätteöverbett och fick en slags nattandställning med ett stort åbäke man skulle fästa på skallen och sedan i munnen för att dra till överbettet och eftersom jag sov så dåligt med ställningen så struntade jag i den hemskt ofta, och till slut gav tandläkaren upp och sa att "nu är överbettet något bättre, men inte perfekt, fast om du inte skärper dig är det ingen idé att ha tandställningen kvar" och då slutade jag med den

. Idag funderar jag i vuxen ålder på en tandställning, men det känns ju föga kul det heller
Idag hatar jag överbettet, det ser framför allt asfult ut i profil på kort och så. Min dotter som är 10 har ärvt överbettet och tandläkaren har sagt att tandställning därför är aktuellt och jag skulle gladeligen hosta upp 4000 kr om hon verkligen vägrar tandställning, för det är det värt.
Problemet med tonåringar är ju att de ofta är så kortsiktiga, de vill inte se fula ut nu i tandställning, men tänke rinte på att bettet eller sneda tänder är fulare i längden. Nej, övertala, muta eller hosta upp till en "osynlig" tandställning är mitt råd!
Tack! Han har lovat att tänka på att skaffa tandställning om han får vit så nu ska jag ringa tandläkarna på måndag och kolla upp att man kan få det!