• hellokill3r

Miami med 6 åring och 2åring?

Funderar på att åka 14 dagar till Miami när barnen är 6 och två år, vi tänkte hyra condo i närheten av/på Miami Beach, sola och bada och turista i stan! Tänkte också hyra en bil och åka upp till Orlando och gå på SeaWorld och stanna en natt där.

Vad bör man tänka på när man åker med barn i denna ålder? Något speciellt? Nån annan som varit där som har bra tips och råd?

• Svar på tråden Miami med 6 åring och 2åring?
  • SaraD

Det jag spontant kommer att tänka på är att det är ganska höga vågor på Floridas östkust, dvs på Miami Beach, dessutom blir det djupt ganska fort.

Finns det någon speciell anledning till just Miami Beach? Annars hade jag, med så små barn, valt västkusten  Florida, tex. Sarasota, clearwater el.dyl. Det tar ca 4 timmar att åka bil till Orlando från Miami Beach, medan det från Sarasota tar ca 1,5 - 2h. Dock är det kallare i vattnet på västkusen, men bra i tex april. Vilen årstid hade ni tänkt att resa?

• Kodia

Vi var i Florida i tre veckor när barnen var 8 & 10. Vi stannade bara en natt i Miami, och det räckte. Iofs var det kul att se skylinen, osv, men annars var det inget att ha. Varken vi eller barnen är så intresserade av shopping, mode, barer, design, osv...
    Fina stränder finns det i hela Florida, och på andra ställen är det mer att se, så jag hade valt något annat ställe. I Orland kan man ha roligt i en vecka i alla parkerna, utan problem. Det finns även badland som hör till Disney och ingår i en av biljetterna. Jag hade hellre valt en vecka i Orlando och en vecka bilandes runt till andra ställen, tex Key West, Everglades, västkusten osv.

• hellokill3r
    SaraD skrev 2013-01-24 21:34:13 följande:
    Det jag spontant kommer att tänka på är att det är ganska höga vågor på Floridas östkust, dvs på Miami Beach, dessutom blir det djupt ganska fort.

Finns det någon speciell anledning till just Miami Beach? Annars hade jag, med så små barn, valt västkusten  Florida, tex. Sarasota, clearwater el.dyl. Det tar ca 4 timmar att åka bil till Orlando från Miami Beach, medan det från Sarasota tar ca 1,5 - 2h. Dock är det kallare i vattnet på västkusen, men bra i tex april. Vilen årstid hade ni tänkt att resa?

Vi tänkte åka runt september-oktober. Min sambo har varit i Miami flera gånger tidigare, bra golfbanor där, och så är det nåt specifikt fotbollslag han vill se. Vill också kunna både sola och gå på stranden/ligga vid poolen och uppleva lite storstad. Miami ligger ju i Florida så nu blev jag lite förvirrad av vad du skrev..
  • SaraD
    hellokill3r skrev 2013-01-24 21:42:44 följande:

Vi tänkte åka runt september-oktober. Min sambo har varit i Miami flera gånger tidigare, bra golfbanor där, och så är det nåt specifikt fotbollslag han vill se. Vill också kunna både sola och gå på stranden/ligga vid poolen och uppleva lite storstad. Miami ligger ju i Florida så nu blev jag lite förvirrad av vad du skrev..
    Jag skrev västkusten, Florida för att förtydliga att jag inte menar USA:s västkust utan Floridas västkust

Okej, tänk också på att det är orkansäsong i september, och att det kan regna mycket den årstiden.
  • Dixie

14 dagar i Miami låter lite länge, finns ju så mycket mer i Florida! I Orlando finns ju massor av barnvänliga aktiviteter och Floridas västkust har mycket bättre stränder än Miami!

• Kodia
    Dixie skrev 2013-01-24 22:47:18 följande:
    14 dagar i Miami låter lite länge, finns ju så mycket mer i Florida! I Orlando finns ju massor av barnvänliga aktiviteter och Floridas västkust har mycket bättre stränder än Miami!
    Ja, när man ändå åker så längt känns det dumt att inte uppleva mer än på en Mallorca-charter. Dessutom är hotellen i Miami ganska dyra . säkert dubbelt mot Orlando. En eller två nätter i Miami känns mer lagom med små barn.
    Jag älskade Disneys alla parker, en riktig upplevelse för hela familjen. Och att se vilda alligatorer i Everglades, och åka "airboat", och se solnedgången i Key West, och plocka snäckor på Sanibel...
  • WhiteBuffalo

Senast vi var i Miami jag och min pojkvän, var i januari. Då var vi där i 14 dagar och spenderade en helg i Orlando. Jag var den enda utav oss som inte hade varit på Universial Studios(hann dock bara med en utav parkerna.)

Miami är inte särskilt barnvänligt och jag kan inte komma på något förutom stranden som skulle vara roligt för barn. Iofs är Miami väldigt stort så finns ju säkert NÅGOT för dom att göra.

Som andra sagt, satsa på Orlando, Key West och Everglades isf.
    Men det låter som om du och mannen kanske skulle dra till Miami själva ist(dessutom rätt lång flygtur med flera byten oftast.)

Och så ta med barnen någon annanstans kanske =)

Svar på tråden Miami med 6 åring och 2åring?