• Anonym

Hur många kcal?

Hur många kcal får du det här till:

8 st plock godis bitar
    3 rader marabou choklad
    3 st hårdmackor med pesto på 1 av dom och resten rökt skinka.
    Hämtmat thaiwok med cashewnötter, ris, kycklig m.m. En normal portion (men som ni kanske vet är det fortfarande väldigt stora om man köper hämt thai.)

Ja, det var allt. :)

Jag får det till ca. 1300 kcal... Är jag ute och cyklar då?

• Svar på tråden Hur många kcal?
  • peperutka

Hrm... Skulle snarare räkna på ännu lite mer. Har faktiskt ingen aning om hur mycket det är i en thaiwok men det andra får jag till 1100 kalorier (420 för maraboun), vet inte exakt vad för plockgodis du åt men räkna på ca 40 kcal styck. Då är vi uppe i 740

3 hårdmackor är cirka 120 kcal (tex mini rågrut. Är det tex vasa med massor av grejer på så kan det vara lite mer, typ 150kcal), pesto... Svårt att veta mängden men en matsked är runt 100kcal så räkna på 100kcal. Kanske 50kcal för skinkan.  Hade du smör på också? Iaf, 1010 kalorier.

Tvivlar starkt på att thaiwoken (ris och cashewnötter är bra med kalorier) går på under 300kcal... Så räkna åtminstone 1500. Beror dock som sagt på hur mycket thaiwok det var samt hur mycket kalorier en sådan brukar innehålla. 

• Anonym (Wok)

Jag skulle tro att woken innehåller ca 600-650 kalorier för hela lådan.

Annars stämmer nog föregående inlägg bra. Men de beror ju på vad du äter för bröd osv.

• Pumpkin

Tre rader Marabouchoklad säger ju inte så mycket. Var det från en 100-kaka eller 200-kaka? Var det vanlig mjölkchoklad eller nånting annat?

100 g Marabou mjölkchoklad innehåller 540 kcal. Var det tre rader från en liten kaka (100 g), som brukar bestå av sju rader, så blir det alltså 231,4 kcal (43 gram). 

Ludvig 100520 - enpumpa.blogspot.com - Lillpyret BF 130504
  • Anonym

Förlåt inte 3 st rader choklad utan 3 bitar på 1 rad.:)

Svar på tråden Hur många kcal?