Är det meningen att när någon fyller år så ska resten av familjen göra denne till lags?
Min sambo fyller år idag, men jag tycker inte det är en så rolig dag.
Min sambo har synen på att när han fyller år så ska man vara honom till lags, även om det är på bekostnad av något man själv ska göra osv. I stort sett i alla fall.
Han kan gå några dagar innan och påpeka att man ska vara snäll för han fyller år snart. Påminna en om att han fyller år den dagen och man får inte glömma det.
Jag har varit sjuk hela veckan men förkylning och det har fortfarande inte gett sig. På morgonen är det värst och jag låter som en kråka, hes och hostig. Så på morgonen håller han på och ställer massa frågor om något, och jag blir lite irriterad eftersom han på morgonen har en tendens till att vilja börja diskutera rätt invecklade saker när jag bara vill ta det lugnt och ha tyst. Så jag låter väl inte alltför glad när jag säger åt honom att jag inte är intresserad och inte vill prata om det, kan inte svaret.
Direkt kommer det anklagande om att han trodde jag skulle vara snäll osv.
Dröjer inte länge innan han ber mig och köra honom till jobbet, han tar inte bilen själv på grund av parkeringsplatser. Men igår bad han mig redan att hämta honom på jobbet och köra honom någon annan stans. Detta innebär att ska jag köra honom på morgonen, åka hem och vara hemma typ 1 timme, en och en halv kanske, för att sedan åka hämta honom och köra honom dit han ska för att sedan kunna komma hem igen.
Jag har hemma plugg idag och har redan förlorat massor av tid till och plugga då jag vart sjuk. Jag förklarade för honom om jag kör dig både nu och sen så hinner jag ju knappt börja plugga mellan varven. Kom det igen, att jag ska vara snäll. Hade dessutom tänkt fixa hans födelsedagspresent och baka något till honom, men det kunde jag ju inte berätta.
Hans födelsedag kommer bara med krav känns det som och det blir nästan alltid sura miner från honom för jag inte kan leva upp till kraven.