• ulle85

Byta ut mjölk till?!? pga acne...

Min hy är hemsk just nu. Ska prova att ta bort mjölk. Har hört att man kan få finnar av mjölk... Men ja äter gröt till frukost varje morgon med mjölk. Kan ja ersätta mjölken mot kanske havre eller sojamjölk? Vilken är godast/nyttigast?
    Tar gärna emot alla tips angående acne

• Svar på tråden Byta ut mjölk till?!? pga acne...
  • IsDimma

Havremjölk är godare än sojamjölk och enligt mig nyttigast men hur det är när det kommer till finnar vet jag inte.

• Fia 28

Havre och sojamjölk reagerar lite olika beroende på vad det är du lagar. Men just till gröt hade jag nog satsat på havre faktiskt.

• UngSambo

Jag som pollen- och nötallergiker upplever av någon anledning att sojamjölk gör att det kliar i halsen, så kör inte på det om du har någon allergi av det slaget!

• Fia 28
    UngSambo skrev 2013-01-25 10:09:18 följande:
    Jag som pollen- och nötallergiker upplever av någon anledning att sojamjölk gör att det kliar i halsen, så kör inte på det om du har någon allergi av det slaget!
    Ja precis. Har du andra matallergier så är lätt hänt att du blir allergisk mot soja och du börjar använda mycket sojaprodukter.
  • ulle85

Jag har inga allergier alls. Så då kanske jag sKa prova havremjölk till havregrynsgröten...

• ulle85
    Annelie 76 skrev 2013-01-25 10:19:11 följande:
    LCHF hjälper mot acne.

Jaha ok så LCHF kan hjälpa...
  • ModestyB

Jag tycker havremjölk är rätt värdelöst, för lite b12 och inget protein alls. Här vinner sojamjölk alla dagar i veckan. Hampamjölk är också bra...

• Blitz

Det finns rismjölk också. Har bara testat märket Rice dream så jag vet inte hur stort utbudet av just sån mjölk är.Men ja tyckte det var sötare och godare än havremjölk.

Svar på tråden Byta ut mjölk till?!? pga acne...