• RL12

BF SeptOkt 2013 i GBG

Hej Alla,

tänkte starta en grupp för vi som har BF i September och Oktober 2013 som bor i Göteborgsområdet. Där vi kan följa varandra och dela med oss våra tankar kring gravideteten samt att man kanske hittar någon som kommer att tillkomma i ens mammagrupp :)

• Svar på tråden BF SeptOkt 2013 i GBG
  • RL12

Hej Anel :) äntligen någon som dök i tråden!
    När är din bf beräknat till?

• Benzaiten

Hej hej!

BF runt 9 oktober här. Första barnet. Men just nu är vi lite oroliga för missfall då jag haft stänkblödningar i flera dagar i kombination med ryggvärk.  Men jag fortsätter än så länge att plussa. Testade senast idag igen och det var starkt och tydligt streck fortfarande. Men det är väl bara att ha is i magen och hoppas på det bästa. Ska kontakta BM så snart som möjligt.

Jag är 28 och min man är 36 men vi fyller båda i maj så när barnet förhoppningsvis kommer så är vi således 29 och 37 år.

Bor vid Kvilletorget i Göteborg. 

• RL12
    mamma i september skrev 2013-02-09 19:55:56 följande:

Hej! Bor inte i Göteborg nu. men ska flytta dit i vår. Hoppas jag får vara med i alla fall:)

du är så välkommen :) 
    Vart i Gbg ska du flytta till? Är det erat första barn?
  • RL12
    Benzaiten skrev 2013-02-10 18:35:22 följande:
    Hej hej!

BF runt 9 oktober här. Första barnet. Men just nu är vi lite oroliga för missfall då jag haft stänkblödningar i flera dagar i kombination med ryggvärk.  Men jag fortsätter än så länge att plussa. Testade senast idag igen och det var starkt och tydligt streck fortfarande. Men det är väl bara att ha is i magen och hoppas på det bästa. Ska kontakta BM så snart som möjligt.

Jag är 28 och min man är 36 men vi fyller båda i maj så när barnet förhoppningsvis kommer så är vi således 29 och 37 år.

Bor vid Kvilletorget i Göteborg. 

Usch jag hoppas verkligen inte det är ett mf! blöder du idag med? kan du inte åka upp till brämaregården och kolla?
    Håller alla tummar för dig!!  
  • RL12

Jo kanske ska säga något om mig själv :)
    Jag blir 28 i år och min man är 34 år. Detta är vårt första barn. Så vi är väldigt nervösa men hoppas det skall gå bra. Vi bor på Hisingen och jag går på MVC brämaregården.
    Imorgon ska jag på VUL, det ska bli spännande och nästan som att få ett kvitto på att det finns något som lever (hoppas) inuti en. Håller våra tummar!
    Ska ni göra vul eller har ni kanske redan gjort?   

• mamma i september

Vad roligt att jag kan vara med! Vet inte exakt var vi hanmnar först, men slutmålet är Björkekärr. Detta är vårt andra barn, har en son som nu är 15 månader.

• Benzaiten
    RL12 skrev 2013-02-11 09:10:02 följande:

Usch jag hoppas verkligen inte det är ett mf! blöder du idag med? kan du inte åka upp till brämaregården och kolla?
    Håller alla tummar för dig!!  
    ja det kommer lite grann. Inga mängder men använder trosskydd hela tiden och det kommer på pappret vid toabesök. Men inte rött utan brunt fortfarande. Tjötigt är det... vågar inte slappna av...

Ska försöka ringa imorrn innan jobbet, hoppas hinna, såg att de hade telefontid från 8 och imorrn börjar jag inte förrän 9 så jag har förhoppningsvis 20 minuter på mig att ringa innan jag måste åka till jobbet... har värdelös täckning hemma i lägenheten så samtalen bryts hela tiden så jag får hoppas jag inte drabbas av kackig telelinje haha...

min pappas särbo är barnmorska så jag skulle kunna prata lite med henne oxå även fast jag egentligen inte vill avslöja något såpass tidigt.... Pappa har dock redan genomskådat mig då jag drack alkoholfritt öl och dissade vinet hemma hos honom i helgen...
Svar på tråden BF SeptOkt 2013 i GBG