• Scruffy

GNEIS vinterjackor

Tänkte inför nästa säsong prova Gneis till min dotter.
    Har kört Reima i flera år, men tycker att kvaliteten har blivit så dålig att jag inte kommer att köpa det.

Vi bor i Stockholmstrakten och kläderna ska klara både slask och temperaturer ner till -20 som vi har idag.
    Hon leker ute på raster och åker pulka och annat i backen.   

När det gäller jackor funderar jag på antingen Speed, tripod eller Azym.

Gällande byxan är jag inne å Gizmo då det är så pass förstärkt i baken.
    Förra året åkte hon på baken och nötte sönder Reiman och i år fastnade hon i något och slet upp ett prakting hål.

Vill gärna höra era erfarenheter och om ni tycker att jag är inne på rätt eller fel spår.         

• Svar på tråden GNEIS vinterjackor
  • Pineapple

Har hadt Gneis till barnen i flera år och varit supernöjda. Vi vuxna har skaljackor o min man har vinterbyxor. Toppnöjda.

• pigglet

Älskar gneis. För oss har de i alla fall varit helt vattentäta. Samtidigt som de är så varma att barnen bara har vanliga innekläder under till -15 i alla fall.
    Förra årets kollektion höll inte yttertyget bra, men nu i år har de gått tillbaks till det slitstarka. Efter 2 år ser kläderna knappt använda ut. 

• Jigge

Vi är inne på tredje vintern med gneis och är väldigt nöjda, kan absolut rekomendera dem. Dottern har tyckt att dragkjedjan är lite trög, tror det är för den är vattentät, hon är dock lite slö och hellst ska det gå på tre sekunder att klä på sig, jag tycker inte den är så trög. Jag tycker kläderna är lite tunna och är det minusgrader behöver mina barn en fleecetröja under.

• pigglet

Ja, kläderna är väldigt tunna (och smidiga). Men mina frusna barn har ändå upplevt dem som väääldigt varma faktiskt. Måste vara väldigt isolerande stoppning.

• ugglan

Vi är inne på andra vintern med gneis-kläder nu och är toppnöjda!
    Dom är så supersmidiga och upplevs som tunna men inte heller mina spinkiga fryslortar har frusit i dom. Åkt iskana på rumpan har stora sonen gjort med sin ena overall nu 2 säsonger i rad å det syns ändå inga slitningar i baken

• Pineapple

Stora killen slet upp bakkanten på overallen (längst ner) för han gick o trampade på den... Sånt står ju inget emot men de skickade en liten bit nytt tyg så jag kunde enkelt laga själv! Toppenservice.

Svar på tråden GNEIS vinterjackor