• Adina15

    Erfarenhet Sellmer Klinik Köpenhamn -någon??

    Som rubriken lyder undrar jag om det finns någon därute som låtit sig insemineras på den relativt nya kliniken Sellmer i Köpenhamn och isåfall erfarenheten av detta? Hittar i princip ingenting om just Sellmer...

  • Svar på tråden Erfarenhet Sellmer Klinik Köpenhamn -någon??
  • PiOmiO

    Nix, vi har knytit kontakt med Gyngrönlund i helsingör, ligger 5min gångväg från färjan. Vi tog kontakt 18februari och nu ska vi förmodligen ner nästa vecka för insemination! Har ätit pergotime från CD3 -CD5 sedan tar jag ÄL sticka CD 11 - 12


    IVF-bloggar på: www.piomio.blogg.se/ --> Life is not fair; get used to it.
  • Adina15

    aaah det var en ny klinik för mig. hoppas de är bra!! så spännande att det snart är dags. vi håller tummarna!!

  • PiOmiO

    Fick tips om kliniken här på FL. De är snabba där, och vi har inte behövt "köa" =)
    I morgon blir det VUL för att mäta äggblåsorna OM vi inte får utslag på ÄL testet i morgon, då blir det att åka direkt till danmark!

    Tack för att du håller tummarna=) 


    IVF-bloggar på: www.piomio.blogg.se/ --> Life is not fair; get used to it.
  • Adina15

    blir jättespännande att följa!!! är det ert första försök alltså?

    kanske testar dem ifall det inte funkar heller denna gång. inte för att jag inte tror på Sellmer utan mer för att det kanske kan vara bra att byta klinik t ex...

  • PiOmiO

    Japp vårt första inseminations försök!
    Har ni gjort många försök?
    Hittills har de varit väldigt snabba och kräver inte så mycket, vilket vi tycker är bra, då vi redan vet vart felet ligger och vi har gjort utredning i Sverige.


    IVF-/Inseminations bloggar på: www.piomio.blogg.se/ --> Life is not fair; get used to it.
  • Adina15

    ah samma här, utredning utförd i sverige och försökt med 3 ivf:er och nu är vi inne på 7:e inseminationsförsöket med donator... det är en j*vla kamp detta men är säker på att det går förr eller senare hur mycket det än må tära på en själv, förhållande och ekonomi... *suck*

    håller tummarna för att det funkar för er nu då!! 

  • Vårflicka

    Hejsan =)
    Jag väntar mitt första barn som gjordes på Sellmer Kliniken.. Första försöket =)
    All lycka till..  

  • PiOmiO
    Vårflicka skrev 2013-08-02 23:35:41 följande:
    Hejsan =) Jag väntar mitt första barn som gjordes på Sellmer Kliniken.. Första försöket =) All lycka till..  

    Grattis till att det fungerade på första försöket. Här har det fortfarande inte gått vägen efter 2IVF försök och tre inseminationer.. Men någon gång hoppas jag att det blir vår tur..
    IVF-/Inseminations bloggar på: www.piomio.blogg.se/ --> Life is not fair; get used to it.
  • Adina15
    Vårflicka skrev 2013-08-02 23:35:41 följande:
    Hejsan =)
    Jag väntar mitt första barn som gjordes på Sellmer Kliniken.. Första försöket =)
    All lycka till..  
    oj grattis! jätteroligt att höra. hur långt gången är du och hur ser din bakgrund ut i det hela? /Nyfiken
  • amalia02

    Jag gjorde min första inseminering där den10 aug och har testdag 24aug, har ingen erfarenhet från andra kliniker men mina upplevelser hittills har varit bra. Trevlig personal, mysig lokal (ingen sjukhus känsla alls) och lätta att få tag på. Sen får jag väl se hur bra det fungerade den 24Glad

  • amalia02

    Tack detsamma


    Adina15 skrev 2013-08-14 17:43:12 följande:
    spännande! då håller vi tummarna för att det går vägen...

    Tack detsamma!! Går du också på Sellmer eller söker du bara info??
Svar på tråden Erfarenhet Sellmer Klinik Köpenhamn -någon??