• Anonym

Pizza kalorier

Hur många kalorier innehåller en margarita köpes pizza i normal storlek? Inte sådant i affären på ica utan i en pizza butik.:)

• Svar på tråden Pizza kalorier
  • silvergirl

ung 1000... Ät halva är mitt tips och ge bort resten eller spara till nästa dag

• Frontline
    Pizza innehåller cirka 250 kcal per 100 g men det varierar kraftigt beroende på typ av pizza och pålägg. Eftersom det ganska mycket mat på en pizza brukar man säga att en pizza innehåller mellan 1000 och 2000 kilo kalorier. De som går på diet eller bantar bör ta det lugnt med pizza eftersom en stor pizza motsvarar nästintill ett dagsintag av kalorier.
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Anonym
    silvergirl skrev 2013-01-25 18:59:56 följande:
    ung 1000... Ät halva är mitt tips och ge bort resten eller spara till nästa dag
    aj aj... : (

Men det är så gott och sen blir jag inte mätt på en halv tror jag.; ) 
  • Anonym
    Frontline skrev 2013-01-25 19:00:26 följande:
    Pizza innehåller cirka 250 kcal per 100 g men det varierar kraftigt beroende på typ av pizza och pålägg. Eftersom det ganska mycket mat på en pizza brukar man säga att en pizza innehåller mellan 1000 och 2000 kilo kalorier. De som går på diet eller bantar bör ta det lugnt med pizza eftersom en stor pizza motsvarar nästintill ett dagsintag av kalorier.
    Vad tror du en margarita innehåller? 
  • Anonym (kicki)

Jag brukar räkna med 1500 kcal för en hel. Men jag äter aldrig en hel, brukar vara proppmätt efter halva. 

Svar på tråden Pizza kalorier