Någon med borderline som känner igen mina symtom?? Vill ha andras erferenteher! Snälla!
Jag har egentligen alltid varit en rätt känslig person, har haft svårt för förändingar och ibland också för separationer (vilket dock har blivit lite bättre de senare åren). Har inte så mycket problem med att killen reser bort nån vecka då och då, han gör det i sitt jobb ibland, visst är det lite jobbigt ,men inte så att jag bryter ihop direkt)
Har haft svårt att ta kritik och kunnat bryta ihop om någon sagt nåt negativt om mig eller det jag gör (detta har dock också blivit bättre).
Jag har aldrig skadat mig sj eller liknande men har kunnat bli ordentligt arg och fått en del utbrott, vilket också lugnat ner sig.
Men det jag undrar över, kan detta tyda på borderline, har haft kontakt med psyk flera ggr men aldrig fått den diagnosen, läkarna har aldrig nämnt den. Utan mer att jag lider av deppression och har mycket oro i kroppen. Plus att de tror att jag har grov pms, för dessa symtom kan bli värre veckorna innan mens.
Just nu känner jag mig mest bara deprimerad och har svårt att ta för mig saker, kan än sålänge klara av plugget iallafall. Får inga vredesutbrott men kan bli lite småirriterad på min sambo för inte så mycket.
Åt sertralin i 3 år vilka jag slutat med för ca 7 månader sedan, de funkade bra det första året men sedan fick jag bara massa biverkningar som ångest och deppresion, illamående. Så då slutatde jag rätt tvärt och efter det har jag min sinnesstäming gått upp och ner, veckan efter mens kan jag må helt ok, för att sedan vid ägglossningen må skit och sedan fortsätter det i olika grad fram till mensen och ibland några dagar in på mensen.
Jag har inte sj någon aning om vad jag lider av, är det någon som känner igen mina symtom??? Please!