• Vila

Duovagn med stor liggdel.

Vi ska ha barn i juni och har två barn sen tidigare. Nu letar vi vagn och har kommit fram till att duo är bäst på sommaren då vagnen bör vara luftig för varma dagar. Dessutom var de två äldre barnen stora vid födseln, över 4 kg och 54 o 56 långa så en storliggdel är alltså att föredra för att bebisen ska få plats så länge som möjligt. Har ni några förslag på vagnar med stora liggdelar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-26 15:06
    Okej, inser nu att det finns många modeller som inte är en duo som ändå har stor liggdel, så jag kan tänka mig en vagn med stor liggdel helt enkelt.

Vagnen måste även vara lätt att köra i terrängen eftersom vi bor på landet och vi har större barn som gärna rör sig ute. Terrängfunktionen är lite svårt att testa i affären så där än jag väldigt nyfiken på vad ni som har testat olika vagnar har att säga.

• Svar på tråden Duovagn med stor liggdel.
  • MoonFlight

Vi har en Seed Pli (0-4 år). Liggdelen görs om till sittdel genom att spänna upp 2 remmar. Väldigt enkelt och smidigt och ligg/sitt delen är jättestor samt att den inte tar så stor plats i bil och är trevlig och lättkörd.

• Ekrlsn

Måste det vara en duo? Jag har haft emmaljunga citycross med mjukligt. Den va rymlig med overall i början (juni när hon föddes) och sen tjockare overall med filt nu på vintern. Hon ryms fortfarande 7 månader gammal och det e enkelt att sätta henne upp om hon inte vill ligga ner och sova

• Vila

Tack för snabbt svar. Ska genast googla på modellen. Det är ju en fördel att vagnen inte tar så stor plats i bilen nu när vi blir fem i familjen.

• Vila

Jag hade riktat in mig på duo, men det är inte ett måste. Något som är ett måste är att vagnen ska gå och köra på skogsvägar och liknande eftersom vi bor på landet. Jag ska titta på citycross också.

• Snosa

Jag ska ha barn i juli och har samma krav som dig på vagn! Efter att ha läst och klämt på många vagnar har jag fastnat för Emmaljunga Mondial Duo combi som jag verkligen kan rekomendera!

Enligt affären är det Emmaljungas lyxvagn. Jag fastnade för den just för att den är stor och rejäl! 
    Liggdelen är ombonad, stor, luftig och har en inbygd ventilationslucka på undersidan som man kan öppna och stänga.
    Det finns inbyggt solskydd, myggskydd i suffletten som är lätt att dra fram. Separat ligg och sittdel följer med. Ställer du ner liggkorgen på marken blir det en vagga. Desutom har den stora hjul som lämpar sig i ojämn terräng.

Jämfört med Citycrossen är Mondialen tyngre i och med att vagnen är större, så det blir några kilo extra att lyfta i bilen, men vagnen är lyxig och bebisen ligger väldigt bekvämt!

• afroditekissen

ja kronan tycker jag är en suverän vagn, en sån blir de för mig till nästa barn..
     svägerskan har en sån och deras pojkar hade ligg delen tills dom var nästan ett utan problem och då va andra pojken stor..

• Redhead87

En teutonia elegance har en jättestor liggdel, större än emmaljunga och kronan som vi kollade på först då vi också hade problem med att barnet växte ur liggdelen fort .

• Harmagedon

Brio Happy har bra terrängegenskaper. Tror den finns som duo. Vi hade en sån med mjuklift i sittdelen. Kombi? Funkade väldigt bra för ett stort barn som föddes i november. Men kanske inte tillräckligt luftigt för ett vår barn.

• Harmagedon

Brio Happy har bra terrängegenskaper. Tror den finns som duo. Vi hade en sån med mjuklift i sittdelen. Kombi? Funkade väldigt bra för ett stort barn som föddes i november. Men kanske inte tillräckligt luftigt för ett vår barn.

• Snosa
    Stokke skrev 2013-02-03 20:26:40 följande:
    Snosa. Vad är det för pris på den vagnen?

Det beror lite på vad man väljer för chassi och om vilken färg man väljer med från. 8 200 kr
  • Ania Kasia

Köp en crescent comfort!! :) Vi väntar barn i maj och jag har inte hittat nån vagn med längre liggdel, även hårdliften är lång till den! Bra terrängvagn tror jag, jag har ju inte provat den ute med bebis i än, men längtar!!

• Ania Kasia

Så här står det på barnvagnsbloggen 2012:
    Crescent Comfort: Även Crescent Comfort har fått ny design i år, med en mycket stilrenare, enklare och enligt mig snyggare liggdel och sittdel, också svart chassi förstås. Crescent Comfort är en duokombi, du kan välja om du vill ha lift eller separat liggdel till vagnen. Vagnen har vändbar sittdel med fullt liggläge, sittdelen är också mjukt vadderad. Comfort har justerbart vikledshandtag, stålchassi och en nyhet är att den numera har kullagrade lufthjul. Liggdelen har bärhandtag. Vagnen blir 78x59x49 cm hopfälld, innermåtten på liften är 75×30 cm och på liggdelen 80×34 cm. Vagnen väger 18 kg. Denna vagn är en rejäl duovagn, den väger som sagt hela 18 kg men känns inte alls tung varken att rulla eller få upp på bakhjulen. Vikten är en nackdel när man ska lyfta in den i bilen däremot. Crescent Comfort kostar ca. 5500 kronor inklusive liggdel och finns i färgerna svart med röda detaljer, svart, brun och beige.

källa:www.barnvagnsblogg.com/crescent-2012/

Svar på tråden Duovagn med stor liggdel.