• Anci73

Tips för resmål i sommar med blivande 2-åring

Hej.

Vi vill boka en solsemester tills i sommar (juni) och vår kille är då nästan 2 år, men det känns lite svårt att veta var vi ska åka. Vi har rest en hel del innan vi fick barn, men nu blir det en premiärtur och vi vill att det ska bli så bra som möjligt för lilleman. Vi väljer mellan Mallorca, Turkiet och Cypern och kikar både på Ving och Fritidsresor. Jag har förstått att både Bamseklubben och Lolo & Bernie är för lite äldre barn, men jag tänkte att det kan vara spännande för honom att i alla fall se dem och sedan brukar väl dessa hotell vara jättebra och genomtänkta även för mindre barn? Jag vill väldigt gärna höra hur er erfarenhet ser ut. Vilket av dessa resemål skulle ni förespråka och vilket hotell?

Tack på förhand :)

• Svar på tråden Tips för resmål i sommar med blivande 2-åring
  • anka22

Vi har vart till både Mallorca (var han 8mån)och Turkiet (var han 1,5år)med våran son, och det gick jätte bra! Inget Bamse ställe eller så men hade barnpool på båda ställena och det va skönt! Inte alltid man ville gå till stranden. Fanns även spjälsäng och vagn att låna på båda ställena, vet inte hur vanligt det är dock. Kom ihåg soldräkt och solhatt! Tips på planet, ska han sova, lägg en flecce filt på golvet, vid fötterna (får man alltid om man frågar) den kan han ligga på och sen hänger man en annan filt över knäna som "tak". Min son sov som en stock! Man brukar även få lite smått och gott till barnen på planet :) Hoppas ni får en bra resa!

• mia maria

Jag skulle nog vilja påstå att vilket resmål o hotell som helst med barnpool funkar med en sådan liten! 
    Utan barnpool funkar förresten lika bra det med - då finns ju havet o stranden!

Jag har rest med min äldsta pojke (nu nio år) sen han var tre, samt med min yngsta pojke (nu tre) sen han var åtta månader, o jag har aldrig bokat någon stor semesterresort med Bamse.
    Nog för att dessa hotell säkert är kanon - det tvivlar jag inte på! - men det går alldeles utmärkt med ett "vanligt" familjevänligt hotell också!
    Är hotellet märkt som familjevänligt så finns det ju barnpool o oftast en liten lekplats.
    En 2-åring har ju inte så höga krav, det är mest föräldrarna som har det

Jag reste till Kreta när mina barn var ett resp. sju år o då bodde vi på ett pyttelitet hotell utan barnpool - men det gick ju alldeles utmärkt att bada i den poolen också, samt att vi ändå var på stranden nästan hela dagarna.

Vad gäller resmål så fungerar de flesta för en 2-åring - ett sådant litet barn badar ju inte ensam ändå utan att en vuxen är med i vattnet.
    O på de flesta resmål finns ju en sandstrand där barnet kan leka

Dock brukar ju Side i Turkiet, Alcudia på Mallis samt Fig Tree Bay på Cypern vara poppis bland barnfamiljer just för deras långgrunda stränder.

Själv är jag ett fan av Turkiet o speciellt Icmeler o Marmaris, som jag tycker passar alldeles utmärkt att resa med barn till. 

Svar på tråden Tips för resmål i sommar med blivande 2-åring