• Anonym

Ska man dissa någon pågrund av hur dom ser ut?

Det här kommer låta som värsta fjortis tråden men frågar ändå.

Ska man dissa någon pågrund av hur dom ser ut?
    Kommer väldigt bra överens med en kille som jag har smsat med och snart kommer börja prata i telen med saken är den att han blivit mobbad för sitt utseende
    och jag försöker acceptera honom för den han är men lite tänker man ju ändå på utseendet.
    Men i mina ögon ser han helt oki ut men finns vissa saker jag kan störa mig på ibland.

vi  matchar gällande allt annat och älskar att smsa med varandra.
     vill inte dissa honom pågrund av utseendet.  

• Svar på tråden Ska man dissa någon pågrund av hur dom ser ut?
  • MattssonE

Oftast blir en människa vackrare i takt med att man lär känna dennes insida. Många jag varit tillsammans med har inte haft det där tilltalande utseendet för mig i första stund, men jag har sedan sett dem som de finaste människor för att jag lärt känna dem. 

• Anonym

Åhh vad fint skrivet du har helt rätt, längesen jag läste en så fin kommentar här på familjeliv. Jätte fint skrivet :)

Han har inte heller det där tilltalande utseendet direkt  för mig men jag vill lära känna honom, det vi har är så fint och jag tror han kan vara en jätte go kille därför vill jag inte ge upp kontakten. 

• Anonym

ett utseende kan växa med personligheten MEN jag tror ändå att man måste tycka att personen ser bra ut för att känna den där attraktionen om ni ska bli ett par.
    Dock som sagt så kan en mindre attraktiv person bli snygg tack vare personligheten och en jättesnygg person bli mindre tilltalad pga sin personlighet 

• Anonym
    Anonym skrev 2013-01-26 20:49:30 följande:
    ett utseende kan växa med personligheten MEN jag tror ändå att man måste tycka att personen ser bra ut för att känna den där attraktionen om ni ska bli ett par.
    Dock som sagt så kan en mindre attraktiv person bli snygg tack vare personligheten och en jättesnygg person bli mindre tilltalad pga sin personlighet 

Tror du har rätt ang detta. Igentligen handlar väl allt om hur man är som person. Men själv måste ja känna att personen som står bredvid mig måste se hyffsat bra ut för att jag ska känna att jag har ett bättre självförtroende. Vet att det låter knasigt men jag fungerar så. 

Det är därför ja inte vill döma honom men jag dömer ändå :( . 
  • Anonym (# 3)
    Anonym skrev 2013-01-26 20:53:26 följande:

Tror du har rätt ang detta. Igentligen handlar väl allt om hur man är som person. Men själv måste ja känna att personen som står bredvid mig måste se hyffsat bra ut för att jag ska känna att jag har ett bättre självförtroende. Vet att det låter knasigt men jag fungerar så. 

Det är därför ja inte vill döma honom men jag dömer ändå :( . 

känner igen det där. tyvärr är jag nog så att jag inte skulle kunna vara tillsammans med en "ful" eller "mindre attraktiv" person hur fin personlighet den personen än skulle ha :( tyvärr, skäms över det men så är det...jag måste ha ett visst "utseende" för att få attraktion, sedan kan såklart det vara mer eller mindre
  • MattssonE
    Anonym skrev 2013-01-26 20:46:48 följande:
    Åhh vad fint skrivet du har helt rätt, längesen jag läste en så fin kommentar här på familjeliv. Jätte fint skrivet :)

Han har inte heller det där tilltalande utseendet direkt  för mig men jag vill lära känna honom, det vi har är så fint och jag tror han kan vara en jätte go kille därför vill jag inte ge upp kontakten. 
    Haha  

Då tror inte jag att hans utseende kommer att påverka din känslor för honom :) 
  • JECJ

Är du kär så kommer han bli vacker för dig.
    Om du stör dig på hans utseende så är du inte kär.

Så enkelt är det.    

• MattssonE
    Anonym skrev 2013-01-26 20:49:30 följande:
    Nej det är verkligen inte ett måste. 

Fanns en kille på skolan som var vän med de allra flesta, men han såg verkligen inte bra ut. Jag blev störtkär i honom efter att ha lärt känna honom, men vågade inte säga något till någon för alla tyckte att han var så ful.. Men för mig var hans personlighet och hans sätt att se på mig oerhört attraktivt. 
  • Anonym

MattsonE Men lite påverkar det eftersom jag ju tvekar och blir osäker. Men kan det kanske ha med mitt eget självförtroende att göra? 

• MattssonE
    Anonym skrev 2013-01-26 21:01:29 följande:
    MattsonE Men lite påverkar det eftersom jag ju tvekar och blir osäker. Men kan det kanske ha med mitt eget självförtroende att göra? 
    Men det är ju för att du inte träffat personen i verkligheten. När man träffar en person IRL så är det en helt annan känsla. Personen är ju helt plötsligt verklig, du kan ta på honom, du kan prata med honom mellan fyra ögon. Att du är orolig INNAN du träffat honom är helt förståeligt, men efter att du träffat honom lär du märka om han är attraktiv för dig eller inte. Det kan man tyvärr inte säga efter att bara ha sett bilder.
  • Anonym

Det känns som du har rätt. Han försvinner inte det har alla andra killar gjort när situationer blivit lite jobbigt.
    Men han finns hela tiden för mig skriver även om han är på jobbet å kör lastbil tx det är inte många killar som bryr sig så mycket så dom smsar så han kan köra i diket bara för han vill att jag ska må bra.  

• Anonym

Personligen anser jag att om man inte faller för personens utsida så kommer man ha svårt att vara mer än nöjd. Det är som att "Är hon snygg?" "Näje men hon är snäll..." Så kan man leva med det, så sure. Men jag skulle aldrig kunna leva med någon vars jag vaknar bredvid och inte känner att han är det vackraste som finns.

• Finis

Av egen erfarenhet kan man bli rätt chockad vid första träffen när man mött nån på nätet. Man bygger upp en egen bild trots att man sett foton. Det kan kännas fel och tokigt. MEN tycker du verkligen om honom som person rekommenderar jag att träffa honom en gång till fast det kanske känns lite tokigt första gången. Då är det lite avdramatiserat. Det viktigaste är ändå insidan så tycker du verkligen om honom tror jag det kan gå bra.
    Lycka till!!

• Anonym (# 3)
    Anonym skrev 2013-01-26 21:21:15 följande:
    Personligen anser jag att om man inte faller för personens utsida så kommer man ha svårt att vara mer än nöjd. Det är som att "Är hon snygg?" "Näje men hon är snäll..." Så kan man leva med det, så sure. Men jag skulle aldrig kunna leva med någon vars jag vaknar bredvid och inte känner att han är det vackraste som finns.

precis så känner jag med. jag var tillsammans med en kille för ett tag sedan som var "perfekt" på alla sätt och vis utom utseendet. Jättesnäll, omtänksam, saker gemensamt och gemensamma mål etc men jag kunde verkligen inte känna den där attraktionen för han var inte en person jag tycker ser bra ut. Så för MIG spelar utseendet en stor roll. De JAG tycker är snygga kanske inte är de som "alla andra" tycker är snygga men JAG måste tycka att han är snygg för att jag ska kunna dejta en person.
  • Anonym (ful)

Tänket "vad andra tycker" låter ju lite bekant?

Om du trivs med honom och ser bra egenskaper i honom, varför inte ge de en chans? Han kanske inte är den snyggaste som finns men hans yttre kan bli nått fint ändå?

Kan dra upp massor med saker om hur de är att känna sig ful och också se på andra att man inte tilltalar någon. Fast vad spelar de för roll? Man är ju född som man är och de är svårt att ändra på, ser man ful ut men i övrigt har väldigt fina egenskaper så känns de hårt att bli dissad och veta att de var för att utseendet man inte dög...

Svar på tråden Ska man dissa någon pågrund av hur dom ser ut?