• Anonym (klantigt gjort!)

Biverkningar akut p-piller?

Jag och min sambo hade oskyddat sex för två dagar sedan, han drog ur men det kan ju komma en försats har jag förstått som.. Ska ha mens om typ fem dagar, så ägglossningen borde ha varit för ca en vecka sedan.. men jag vet inte om jag inbillar mig men känns som om jag skulle kunna ha ägglossning nu. Mensen är nästan alltid regelbunden och då kan en väl inte ha ägglossning så sent som fem dagar innan mensen? Det är väl ca två veckor innan?

Är rädd för biverkningar som ångest, etc av akut p-piller.. är ju en stor hormondos och jag har lätt för att få ångest i olika situationer.. någon med erfarenhet av akuta p-piller...?  

• Svar på tråden Biverkningar akut p-piller?
  • Anonym

Jag har nyligen tagit dagen efter piller och kände absolut inga biverkningar. Du kan alltid ringa läkemedelsrådgivningen annars och rådfråga dom. Men som sagt jag kände inga biverkningar och jag får också ångest lätt, men det va inget ja kände av;). Ang ägglossningen vet ja inte riktigt men alla har ägglossning vid olika perioder så det är olika för alla.. Så kan nog inte va helt omöjligt att man kan ha ägglossning 5 dagar innan mens. Hoppas detta svar hjälpte lite:)

Svar på tråden Biverkningar akut p-piller?