• Trolla02

Behöver ventilera mig

Har nu varit på första besöket med utredning.. Mannens spermier var inte ok men han ska lämna nytt prov i April så vi får klarhet om de var bra eller inte.. Jag ska göra nån undersökning med kontrastvätska för att se hur "fri passage" det är i ledarna.. Någon som gjort detta? Ont? Och får se sen om det behövs spolas.. Men läkaren trodde det skulle bli IVF till slut.. Någon som fått det beskedet? Hur lång tid tog det innan ni gick göra den undersökningen? På henne lät det som det kommer ta lååång tid:( Vad gör man medans man väntar?? Jag har ingen jag direkt kan prata med eftersom det är ingen i min närhet som vet att vi går på utredning:(

• Svar på tråden Behöver ventilera mig
  • Lendra

Var det en sån titthålsoperation dom menade. Laparoskopi eller vad det heter? En sån gjorde jag i december. Det värsta efteråt var nog tröttheten och längtan efter att få åka hem och ligga på soffan istället för att ligga i sjuksängen. Gjorde operationen tidigt på morgonen, och åkte hem samma eftermiddag.

Jag är ganska rädd för smärta och tog det lite försiktigt med mig själv, och när det gjorde ont så var det förmodligen för att tejpen drog i huden och inte själva såren som gjorde ont. Jag tålde inte heller värktabletterna jag fick med hem, så dom fick jag sluta med efter tre dagar.  

• Zinfandel

Det är säkert inte en laporaskopi utan HSG eller "bara" spolning. Bra att ni får en ordentlig undersökning! Är det stopp så gör det ont men inte om det finns passage. Lycka till {#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden Behöver ventilera mig