• Anonym (Sjuker)

Hals ont i 2 veckor är det normalt?

Hej!
    Någon som haft ont i halsen 2 veckor eller mera av vanligt virus?
    Har varit till vc men enligt dom virus och bara vänta ut. Börjar bli lite tröttsamt har vandrat mellan höger och vänster sida nu i 2 veckor ska det aldrig gå över. Har även varit förkyld och hostat men det är bättre och jag mår inte nå dåligt heller, förutom att jag blir tokig på denna hals! Är det normalt att det håller i sig så länge? Har kört med å gurgla salt vatten å käka strepsil utan verkan!

• Svar på tråden Hals ont i 2 veckor är det normalt?
  • Anonym (Ont)

Jag arbetar på förskola. Jag blir sällan sjuk med feber och blir sängliggande. Däremot har jag ont i halsen, till och från, från oktober till april. Det ena avlöser det andra så att säga.

Jag har ont två-tre veckor, uppehåll en vecka och sen på't igen.

• Anonym (Wildrat)

Jag blev sjuk i slutet på november och var sjuk hela december med framförallt ont i halsen. Jag hade så ont att jag var tvungen att ta värktabletter för att våga svälja. Så ja, man kan ha ont mer än två veckor om man får superviruset jag hade...

• soffliggaren

Jag har också haft ont i halsen i ca två veckor. Skitsvårt att svälja men jag är inte förkyld. Fick ont i örongången i fredags.

Läste lite på vårdguiden. Halsfluss kanske ? Nu har jag inga halsmandlar men det känns så.

Har ni hosta eller river det i halsen på er ? Jag har inget av det bara så ont och svullen.

Ska ringa min läkare i morgon för det här går inte.

• Anonym

Hej ts! 
    jag är uppvuxen med virus i halsen hå har hafft det hela mitt liv är 30+ nu. vissa dagar känner jag inte av det vissa dagar ärdet för jäkligt andra dagar har jag bara småkänningar av det. Som dr säger så e det bara att vänta ut det tyvärr. För vissa går detöver snabbt för andra går det aldrig över som för mig.

• Anonym (Sjuker)

Hej och tack för svar! Jag har aldrig haft problem med min hals, 2 halsfluss på 37 år och små halsmandlar. Men nu känns dom nog att dom lever och värst på mornarna gör även lite ont upp i högra örat. Vet ej om jag ska gå ner till vc igen eller om det är helt onödigt. Men tydligen enligt er så kan man ju ha ont i över 2 veckor så kanske bara å bita ihop. Helt världelöst! Just nu är det högra sidan som är svullen och öm!

• Anonym (Sjuker)

Fortfarande ont i halsen men bara högra sidan suck 2 veckor och 5 dagar nu så snart 3 veckor.! Igår kändes det riktigt bra men återkom till kvällen, börjar känna mig lite deprimerad och så lever jag med ångest sen flera år till baka. För en gångs skull kändes den bra före jag blev sjuk men den börjar krypa sig på mer och mer! Alla tänk om tankar! Tänk om det är nå annat fel på mig, tänk om jag får sån där hjärt muskel inlamation å tänk om jag dör vågar ju knappt göra nånting efter som man ska ju ta det lungt när man har ont i halsen. När fasiken ska det gå över.

Svar på tråden Hals ont i 2 veckor är det normalt?