• Sadie

Emma ultraljudsklinik i Malmö - erfarenheter?

Har varit så sjukt orolig senaste veckorna för att allting inte ska vara ok med fostret. Är i vecka 13 och ska på rutinultraljud i Lund om 6 veckor och jag känner att jag orkar inte ha ångest i 6 veckor till!

Har någon erfarenhet från Emma ultraljudsklinik? Har sökt på trådar men omdömena där är flera år gamla.

Svensktalande personal? Kändes undersökningen omfattande? Tog det den tid det skulle (läste om några som fick en 10 min undersökning, det är jag ej intresserad av att betala 1000 kr för)? Fick ni veta mer exakt datum för BF? Kunde de säga något om ifall fostrets utveckling såg ok ut? Var det värt pengarna, helt enkelt?

Och en fråga till. Jag födde i Lund 2006 och 2008, då fick jag två rutinultraljud. Är det sant att de har tagit bort det andra nu?

Tack för svar!

• Svar på tråden Emma ultraljudsklinik i Malmö - erfarenheter?
  • Masken84

Jag har varit på den i Gbg och de var jätte duktiga och man fick se massor!! De kollade allt vi tog kön och organ ultraljud :) fick se krypet i ca 40 min :)

• Sadie
    Masken84 skrev 2013-01-27 09:12:17 följande:
    Jag har varit på den i Gbg och de var jätte duktiga och man fick se massor!! De kollade allt vi tog kön och organ ultraljud :) fick se krypet i ca 40 min :)
    Okej, vilken vecka var ni i då?
  • Mysan820

Vi var där nu i veckan som var, i Malmö då. Är mkt nöjda. Tror allt som allt att det tog en halvtimme, men vi fick se bebisen, när den "vinkade" på oss och sparkade med benen. Bra bemötande från både receptionist och barnmorskan, som båda två var svensktalande. Fick reda på hur långt gången jag var och beräknat födelsedatum. Detta är vårt första barn så jag kan inte jämföra med tidigare UL som du kanske kan göra, så jag vet inte om den kandes lika omfattande som de "vanliga" UL gör :P

För oss var det helt klart värt varje öre :) 

Hoppas att du får en lika trevliga upplevelse som vi fick!   

• Myja

Bor du i Lund så ring Laurentiikliniken!

(ligger typ mitt emot indiska i stan)

Gjorde vul där i oktober, superbra och trevligr bemötande. Kostade bara 300kr också vet inte om de har vanligt ul också, men är säkert bara att fråga och annars kanske vul är ett alternativ ändå?

• Soff Mini

Var på Emma i Malmö när vi väntade tvåan. Vi var bara i v7, så vi kunde se att där var något och att hjärtat slog. De gav ett bf-datum, men det är ju svårt att fastställa så tidigt. Var mycket nöjd med besöket i övrigt. Trevlig personal och fräscha lokaler. 1000:- är kanske lite i överkant... När jag berättade för min väninna att vi varit där undrade jon varför vi inte bara åkte till kk och gjorde ul gratis där. Tydligen kan man få drop-in tid om du sätter dig i väntrummet och väntar. Kam vara att ngn inte dyker upp till sin tid.

• Sadie

Tack för svar! Får kolla upp Laurentii och ringa till ultraljudsavdelningen på KK imorgon. Verkar som att de flesta är nöjda med Emma ultraljudsklinik men om det finns billigare så tar jag gärna det... 1000 kr är ej billigt!

• Sadie

Står att Laurentiikliniken har en väntetid på 4 veckor :O

• Myja

Va konstigt! när jag ringde fick jag tid vwckan efter... Men ring och kolla? Kan ju ha avbokade tider du kan sno åt dig

• sina

Nu var jag inte där så tidigt som du, utan gjorde 3d på Emmakliniken i Malmö i vecka...27 tror jag, och var grymt nöjd. Vi fick en rejäl genomgång av barnet med tillväxtbedömning, könsbestämning och allt. Däremot låg bebisen och tryckte ansiktet mot livmoderväggen, så vi fick inga fina ansiktsbilder. Vi fick välja mellan att komma tillbaka en annan dag eller få avdrag på priset. Värt varenda öre var det.

• Sadie

Vi hittade inga andra alternativ så vi var på Emma ultraljudsklinik imorse. Jag gillade lokalerna. Hon kunde se ganska mycket då vi tydligen går in i vecka 15 på fredag och allt såg bra ut.

Men om det var värt 1000 kr... Kan man mäta i pengar, att se sitt barn för första gången? Jag vet inte, men jag tycker att tusen spänn är rätt mycket. Hon som gjorde undersökningen var snäll och trevlig och gjorde vad hon skulle, men det var inte exceptionellt bra service utöver det vanliga. Det behövde vi visserligen inte heller men för 1000 spänn.. Sen fick vi bara tre bilder med oss hem trots att vi tyckte att det fanns många bra chanser till fina bilder, det var lite synd.

Upplevelsen var ialla fall helt okej och det känns såklart skönt såhär i efterhand att allting är bra med bebisen, så långt det gick att se.

• Anna Kragenskjold

Hej! Jag var där igår på tidigt ultraljud, i Malmö.
    Jag tyckte först att det var dyrt, men det var värt.

Det tar nog mindre än 30 min men det finns inte så mycket att titta på v 9.

MEN: hon har berättat allt jag behövde.
    Jag fick se och höra hjärtat slå, mått, berättade om risker osv. Hon var dansk och pratade dansk-svemska men det var ingen problem för mig och om jag inte förstod ngt, så frågade jag min man, som är också dansk.

Det var en fantastisk erfarenhet.

Jag tycker inte att alla ska göra det, men om man är nervös och orolig, då är det absolut must do'

Ha det bra!        

Svar på tråden Emma ultraljudsklinik i Malmö - erfarenheter?