• Luzita

Använda Renässans efter utgångsdatum?

Jag är sååå dunderförkyld sedan en vecka tillbaka och har använt Otrivin Menthol mot den hemska nästäppan då det är den enda nässprayen som VERKLIGEN funkar!

Men så igår testade jag plus och tänkte "shit, då ska man ju INTE använda Otrivin Menthol!"  (även om jag inte kan vara i mer några veckor in i graviditeten..)

Så sedan igår morse går jag utan nässpray och känner att jag kommer bli galen snart! Känns som att huvudet ska sprängas av allt snor! :(

Hittade idag en Renässans Plus nässpray som jag hade i slutet av min förra graviditet. Men det står att när man har börjat använda den så håller den bara i två månder. Detta betyder alltså att den gick ut för ca 7 månader sedan..

Men kan det verkligen vara farligt att använda den nu? Eller har den inte samma verkan efter att två månader har gått??

Kommer bli galen snart och kommer inte kunna få tag i en ny förrän imorgon!  :(

Någon som vet eller som har testat??      

Leonel 090722, Lúcas 120511
  • Svar på tråden Använda Renässans efter utgångsdatum?
  • Purpurbräcka

Det som kan hända är väl att bakterier och annat växer till sig i flaskan. Blanda egen saltlösning med färskt kranvatten och dra upp i näsan istället!

• Luzita

Ja så är det ju såklart.. tänkte inte på det..

Har använt barnens Otribaby näsdroppar som är koksaltlösning, men de hjälper ju inte alls.. :(
    Men kanske bäst att försöka med dem igen och vänta tills imorgon då jag kan gå till apoteket..

Tack för ditt svar..    

Leonel 090722, Lúcas 120511
Svar på tråden Använda Renässans efter utgångsdatum?