• Benved

Skaljacka istället för Polarn o Pyret?

Hej!
    Söker inför våren en RÖD skaljacka till dottern. (stl 122.)
    Önskar vattenpelare 10000.
    Älskar pop, men vill ha en hel-röd.

Är det ngn som kan rekommendera en skaljacka av annat märke, med kvalite.

Tacksam för hjälp! 

• Svar på tråden Skaljacka istället för Polarn o Pyret?
  • vi och pyret

Kaxs tycker jag har bra kläder. Är dock inte säker på om jackan har 5000 el 10000 i vattenpelare.

• Fly20
    Brunflotjejen skrev 2013-01-27 18:51:32 följande:
    Helly Hansen!

Håller med till 100%! Perfekt passform och otroligt smidiga.
  • Indianica

Reima har skaljackor som är mycket smidigare än POP, dock osäker på om de har enfärgade: www.reimashop.se

Helly Hansen har annars som sagt en röd skaljacka www.syskonhuset.se/ytterklader/441-helly-hansen-skaljacka-rod.html, annars är väl just rött lite svårt att få tag på kanske, men i övrigt så kryllar dte av friluftsmärken för barn som är lika bra eller bättre än POP, t ex Bergans, Isbjörn, Fjällräven och Peak Perfomance.

• Benved

Tack för tipsen! Får nog bli en HH då :)
    Just rött verkar inte vara vårens färg direkt. Mkt rosa o grönt däremot. 

• BeeWee

Jag är lite trött på POP för tillfället (även om jag tycker att de har bra grejer) och vill dessutom ha en grön skaljacka till våren. Hittade en fin Fix på Lindex, som påstås vara vattentät. De fanns dock ingen information om vattenpelare, så jag skrev till kundtjänst och frågade. Vad får jag för svar? Jo: "Plagg blir vattentäta vid 2000. Det uppfyller alla Fix skalplagg". Är inte det lågt? Pop har ju 10000!

• Benved
    BeeWee skrev 2013-02-05 19:41:37 följande:
    Jag är lite trött på POP för tillfället (även om jag tycker att de har bra grejer) och vill dessutom ha en grön skaljacka till våren. Hittade en fin Fix på Lindex, som påstås vara vattentät. De fanns dock ingen information om vattenpelare, så jag skrev till kundtjänst och frågade. Vad får jag för svar? Jo: "Plagg blir vattentäta vid 2000. Det uppfyller alla Fix skalplagg". Är inte det lågt? Pop har ju 10000!
    Jo det var lågt...bra att du kollade dock. Jag som hade kunnat tänka mig Fix om det funnits röd (!)
    Vill du ha grön så kolla in Kappahls skaljacka. Vet ej vattenpelare tyvärr,men tror det är högre än 2000... (ngn annan som vet?) 
    HH hade visst 15000 förresten... men kostar ju 700:- så velar fortf lite pga det. Har verkligen letat överallt känns det som...
    Så himla synd att pop gjort bort sig m vårens jackor , hade så gärna köpt en där annars.
  • BeeWee

Håller med! Ska jag lägga 800 spänn på en jacka till en treåring ska den banne mig vara helt perfekt. Ska kolla in ditt förslag om Kappahl!

• Bebis2010

Kappahl har jättebra skalkläder, dom är verkligen kanon! Tyvärr faller dom på färgerna i år, i min smak. Precis som PoP. Tyvärr. Ska också kolla in Helly Hansen.

• Benved
    Bebis2010 skrev 2013-02-06 12:31:57 följande:
    Kappahl har jättebra skalkläder, dom är verkligen kanon! Tyvärr faller dom på färgerna i år, i min smak. Precis som PoP. Tyvärr. Ska också kolla in Helly Hansen.
    Ja precis... var på Kappahl o kollade in den rosa, har haft den lite som "nöd-lösning" i bakhuvudet....men inser då att dragkedjorna är TURKOSA  :(.
    *miss-pepp* 
  • BeeWee

Jag gillade den gröna jackan från Kaxs :) köpte hem den + hängselbyxorna idag, båda med vattenpelare 10.000. I år får pop slänga sig i väggen.

• Benved
    BeeWee skrev 2013-02-10 22:06:48 följande:
    Jag gillade den gröna jackan från Kaxs :) köpte hem den + hängselbyxorna idag, båda med vattenpelare 10.000. I år får pop slänga sig i väggen.
    Åhh kul för dig :)
    Då är ditt problem löst :)

Svar på tråden Skaljacka istället för Polarn o Pyret?