• Anonym

Snälla hjälp. Barnstol i framsätet - går det?

Vår bil har gått sönder och vi har fått låna en släktingsbil. Den är ganska liten och de har haft sin son (som är 4) i framsätet på sista tiden. Airbagen är frånkopplad där fortfarande. Vi kan inte sätta vår son i baksätet då vi har en Maxi Cosi Mobi som är enormt stor. Då kan vi inte sitta i framsätet. Den går in i framsätet men jag fattar inte hur jag ska få fast den??

I instruktionen så står det att vi kan sätta stolen i fram på den bilen, men ingen instruktion hur man gör. Det finns ju inget att fästa remmarna i på golvet och den kan väl inte bara sitta löst i säkerhetsbältet?

Snälla, har någon av er barnstol med stödben bakåtvänd fram? Hur fick ni fast den?

• Svar på tråden Snälla hjälp. Barnstol i framsätet - går det?
  • Frontline

Det brukar finnas öglor där fram som man kan fästa spännbanden med, annars kan man ju försöka trä dom under stolen i nåt rör eller likande..

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • norrlandsflicka

Nu har vi inte barnstolarna fram än utan har dom bak fästa i fästen på golvet. Finns det inte fästen på golvet så går det köpa och skruva fast. Det fick vi lov att göra när yngsta skulle byta från babyskydd till vanlig bakåtvänd barnstol.  Biltema har såna bl.a.

• Anonym
    norrlandsflicka skrev 2013-01-27 15:23:42 följande:
    Nu har vi inte barnstolarna fram än utan har dom bak fästa i fästen på golvet. Finns det inte fästen på golvet så går det köpa och skruva fast. Det fick vi lov att göra när yngsta skulle byta från babyskydd till vanlig bakåtvänd barnstol.  Biltema har såna bl.a.
    Ok. Nu är det ju inte vår bil så jag tror inte vi får skruva i golvet. I vår egen bil sitter hon i baksätet och då har man remmarna runt stolen (det finns inga fästen).

Men kan man fästa remmarna på något sätt i stolen och använda dem från framsätet. Blir det säkert?
  • norrlandsflicka
    Anonym skrev 2013-01-27 15:26:51 följande:
    Ok. Nu är det ju inte vår bil så jag tror inte vi får skruva i golvet. I vår egen bil sitter hon i baksätet och då har man remmarna runt stolen (det finns inga fästen).

Men kan man fästa remmarna på något sätt i stolen och använda dem från framsätet. Blir det säkert?

Man fäster på befintlig skruv och går bra ta bort sen, blir ingen skada på bilen så. Men fråga släktingen hur de har fäst barnstol? Kan ju kanske gå fästa runt stolen på golvet på nåt sätt. Beror ju hur det ser ut i bilen. Det viktiga är ju att stolen sitter fast så pass att den inte går rucka på.
  • Aileen Allannah
    Anonym skrev 2013-01-27 15:26:51 följande:

Fäst remmarna som ni gör i baksätet, men dra dem under framstolen och upp.
Svar på tråden Snälla hjälp. Barnstol i framsätet - går det?