• Anonym (kattmamma)

Katt-abort?

Jag väljer att lägga tråden såhär, då kattfolket på fl kan vara rätt..speciella.

Till saken; Jag har en 8 månaders katthona som ej ännu är kastrerad, och nu när vi flyttade så smet hon ut i samma veva och var borta ett bra tag innan hon kom fram. Hon har aldrig varit ute förut. Det kan hända att hon bara gömde sig (mest troligt), men om det är så att en hane hann dit och det mot förmodan skulle bli kattbebisar, går det att göra katt-abort?? För jag vill verkligen inte ha kattungar!

• Svar på tråden Katt-abort?
  • Lilia

Det tror jag inte, men du kan alltid ringa till veterinären och kolla.

• tinis77

Boka tid för kastrering på en gång, är hon dräktig så plockar de ut ungarna vid kastreringen.

• Queenie70

Undrar varför det inte finns dagen efterpiller för djur vid såna tillfällen....

• Anonym (kattmamma)
    Queenie70 skrev 2013-01-27 17:07:04 följande:
    Undrar varför det inte finns dagen efterpiller för djur vid såna tillfällen....

ja det hade ju varit perfekt! :)
  • Anonym

Man gör nog inte katt aborter, utan man kastrerar dom då och tar då samtidigt ut fostren, men det kostar en del mera om en hona är drektig vid kastrering.

• Anonym
    Anonym skrev 2013-01-27 20:35:27 följande:

Man gör nog inte katt aborter, utan man kastrerar dom då och tar då samtidigt ut fostren, men det kostar en del mera om en hona är drektig vid kastrering.

Varför skulle det kosta mer?
  • Anonym (kattmamma)

Kastrering bokad tills på onsdag! Då får jag väl se vad som sägs, om det är små kattembryon eller ej, men nu behöver jag inte oroa mig längre vilket fall!

Svar på tråden Katt-abort?