• mj82

semestererstättning vid tjänstledighet

hej,
    jag funderar på att börja läsa och kommer då vara tjänstledig från mitt jobb 40%. men under juni juli och augusti kommer jag vilja jobba heltid då skolan inte är. så i 9 månader kommer jag jobba 60% och i tre månader 100% vilket jag gissar på att jag borde kunna göra då min tjänst i grunden är 100%.
    hur blir det med min semester?
    Hur många dagar kommer jag kunna ta semester.

kommer börja nu i augusti/september och läsa och sen kommer jag läsa i tre år.
    misstänker att min injobbade semester ändras eller??
    för visst kommer jag kunna ta tjänstledigt bara de månader skolan är, sen måste jag ju kunna jobba mina 100% igen, är anställd av kommunen.
    klarar mig inte på en 60%-lön....

så sammanfattningsvis: hur många dagar av mina 25 som jag får varje år vid 100% jobb kommer jag ha kvar när jag är tjänstledig 40%??

• Svar på tråden semestererstättning vid tjänstledighet
  • Candy89

Ja, du ska ha rätt att ta tjänstledigt under skolterminerna om du ansöker i några månader innan. Och man ska då även ha rätt att gå in och jobba heltid undersommaren, om man har en 100% tjänst.

• Elaifiknow

Du kommer att ha kvar alla dagar, men de kommer vara värda mindre. Alla har enligt lag rätt till 25 dagar semester per år (men den kan vara obetald...). Det är inte alls säkert att du får återgå i tjänst under sommaren, det beror på hur du ansökt om tjänstledigt.

Svar på tråden semestererstättning vid tjänstledighet