• LWE

Flyga med 1-åring?

Vi sitter nu och tittar på resa till Paris, kort flygtid på ca 2 tim. Vår son kommer vid det tillfället vara nästan precis 1 år. Vad har ni för erfarenheter av att flyga med så små barn?

• Svar på tråden Flyga med 1-åring?
  • Baryk

När vi var till Rom var sonen 11 månader. Var inga problem alls att flyga med honom, snarare lättare då än ett par år senare. Han satt i mitt knä och hade ett sånt där extra bälte som satt fast i mitt bälte.

• Cookiesandcream

Flög till Madeira med min yngsta när hon var sju månader, gick hur bra som helst. Kommer inte ihåg hur lång tid det tog, men det tog mer än två timmar iaf.

• Karla79

Ta med sysselsättning och nässpray! (bra inför tryckskillnad) Jag flög med min son vid 1 år 4 mån och det gick bra, vid 1,5 års flög han t USA. Tajma med sovtider om det går! Gosig filt m.m.

• Emmeliina

Flög till Rumänien med en mellanlandning i Wien med vår dotter i höstas som då var 1,5. Kunde inte ha gått bättre!
    Somnade så fort hjulen började rulla och sov hela vägen förutom på vägen hem efter mellanlandningen. Inga problem med lock för öronen heller.

• LWE

Skönt att höra att ni har så positiva upplevelser!

Karla79 skrev 2013-01-27 20:47:58 följande:
    Ta med sysselsättning och nässpray! (bra inför tryckskillnad) Jag flög med min son vid 1 år 4 mån och det gick bra, vid 1,5 års flög han t USA. Tajma med sovtider om det går! Gosig filt m.m.

Ja jag tänkte också på det där med tryckskillnaden..min son har gomspalt och funderar lite på hur det blir för honom då. Men får antagligen fråga nån läkare om det..om det inte är nån som läser detta som flugit som gomspaltsbarn då förstås :)
  • Dixie

det brukar gå mycket bra, en så kort flygtur går säkert jättebra! ha en trevlig resa!

• Harmagedon

Det är ju inte långt så det går säkert jättebra. Brukar låta mina små dricka ur nappflaska vid start o landning. Det verkar fixa örontrycket.

• hannis

Har bara bra erfarenheter. Amma eller ge dryck i nappflaska vid start och landning så kommer det gå galant.

Svar på tråden Flyga med 1-åring?