Min mamma lägger sig i och kritiserar ALLT jag tar mig för!
Vad ska man göra med en sådan person?
I hela mitt liv har hon lagt sig i och bråkat för minsta lilla grej. Ok när man är liten och bor hemma kanske, men nu? Aldrig har hon bett om ursäkt för något hon gjort, varken till mig och mina syskon. Mitt äldre syskon har i perioder brutit kontakten med henne. Att min far orkar med henne är det ingen som kan förstå, men han har väl blivit kuvad med åren..
Jag är snart 31 år, har en lång högskoleutbildning, bor utomlands och tjänar bra med svenska mått mätt (betydligt bättre än henne), bor i en fin lägenhet med en bra sambo. Reser, har vänner, ljus framtid, blablabla... normal helt enkelt. Men ÄNDÅ, allt är bara FEL enligt henne! Just nu håller vi på att leta boende eftersom vi ska flytta hem snart, och vare sig jag pratar om nytt jobb, flyttfirmor, hus v/s lägenhet så ska hon genast anmärka på mina idéer och tankar. Hon gillar även att lägga sig i mitt förhållande och har av nån anledning fått för sig att min sambo inte är bra åt mig, att han inte gillar vissa saker och ger honom egenskaper som han inte alls har. Förstår inte var hon får allt ifrån!!?
Börjar tröttna rejält och vet inte om det här med att flytta hem (dock inte samma stad) är en sån bra idé längre.
Finns det något man kan göra innan jag blir galen på riktigt? Att säga till henne funkar inte så bra eftersom hon bara blir sur och då är givetvis det mitt fel. Hon är som en 5-åring!