• Anonym (TS)

Mitt urinrör känns svullet

Mitt urinrör känns jättekonstigt! Om jag böjer mig framåt så känns det som att det tar i och jag får som en tok-kissnödig känsla. Jag har inte ont där förutom då och om jag trycker på blåsan när jag är kissnödig så känns det jätteobehagligt i urinröret. Jag tog urinprov och urinodling för ca 3 veckor sedan och det visade på vita blodkroppar men inga bakterier. Så jag fick ingen pencillin. 

Om jag ligger och sover och drar upp benet så känns det sådär i urinröret igen, att det som "sprattlar till" och känns ultrakissnödigt. Likaså när jag sätter mig ner på en stol och böjer mig framåt. Om jag skulle försöka förklara bara hur det känns så känns det som att urinröret är svullet, men varför skulle det vara det om jag inte har bakterier? Det är ju ingen outhärdlig smärta och det känns inte som urinvägsinfektion då jag haft det flera gånger förut.

Jag har inte fött barn och inte haft sex på riktigt länge, så det kan inte bero på det. Däremot har jag haft svampinfektioner men det känns som att den har gått över nu och det brukar inte yttra sig så, mer att det svider då jag haft sådana besvär i samband med svampen. 

Någon som vet eller har någon aning?  

• Svar på tråden Mitt urinrör känns svullet
  • emmass

Vänd dig till din läkare och berätta att du fortfarande har jobbiga symptom. Deras jobb är att hjälpa dig.

• Anonym (TS)
    emmass skrev 2013-01-27 22:09:29 följande:
    Vänd dig till din läkare och berätta att du fortfarande har jobbiga symptom. Deras jobb är att hjälpa dig.
    Ja men det har jag gjort men de säger att de inte kan hjälpa mig.
  • Anonym (TS)

Puffar..

• emmass
    Anonym (TS) skrev 2013-01-27 22:12:50 följande:
    Ja men det har jag gjort men de säger att de inte kan hjälpa mig.

Väldigt dålig stil av läkaren, du ska inte behova gå runt och lida av dina besvär. Finns det ingen annan mottagning du kan gå till? Jag vet inte om gyn kanske kan hjälpa, om det nu inte är bakterier som orsaker besvären så kanske det är något annat som en gynekolog kan hjälpa dig med.
  • emmass

När du lämnade urin? Var det morgonurin? Hur länge hade du hållt dig? Vita blodkroppar tyder nämligen på att du har en infektion som kroppen försöker bekämpa. Ibland kan det bara synas vita vid provet och inga bakterier, sedan visas det bakterier efter en odling.

• Anonym (TS)
    emmass skrev 2013-01-27 22:29:00 följande:

Väldigt dålig stil av läkaren, du ska inte behova gå runt och lida av dina besvär. Finns det ingen annan mottagning du kan gå till? Jag vet inte om gyn kanske kan hjälpa, om det nu inte är bakterier som orsaker besvären så kanske det är något annat som en gynekolog kan hjälpa dig med.
    Ja jag funderar också på det, väntar på ett provsvar från min BM på ungdomsmottagningen så hon ska nog ringa imorgon eller så och då tänkte jag ta upp det. 
  • Anonym (TS)
    emmass skrev 2013-01-27 22:37:03 följande:
    När du lämnade urin? Var det morgonurin? Hur länge hade du hållt dig? Vita blodkroppar tyder nämligen på att du har en infektion som kroppen försöker bekämpa. Ibland kan det bara synas vita vid provet och inga bakterier, sedan visas det bakterier efter en odling.
    Nej det var det inte, men hade hållt mig i ca 2-3 timmar. Jag har nästan alltid vita blodkroppar i urinen när jag tar urinprov, och jag gjorde ju odling och det var inga bakterier i den :/ 
Svar på tråden Mitt urinrör känns svullet