• Love5

Inredning i New England stil

Hej,

ös på med era bästa tips i New England inredning! Vi ska bygga ett nytt hus med New England fasad och vill inreda inomhus i samma stil. Vad ska vi inte missa att tänka på? Någon som vet om det t ex finns bloggar om New England-inredning där jag kan få inspiration och tips? Det är snart dags att göra alla val, allt ifrån golv till köksinredning, badrumsinredning m.m. Funderar t ex på att sätta upp några fondväggar med liggande panel, söker tapeter i rätt stil (t ex randiga och rutiga eller med marina mönster) m.m.

• Svar på tråden Inredning i New England stil
  • Ann Lee

Mitt tips är attt du letar på styleroom.se där folk lägger upp bilder på sina hem. Var man inte beroende innan av att surfa runt där, så blir du det nu

Säg till i en tråd om du vill komma in på min sida så lägger jag till dig i adressboken!
  • Almare

Titta även på 

www.oceanhouse.se/
    www.artwood.se
    www.zandvoort.se/inspiration
    annahofsweden.blogspot.se/
    dreamhousecammy.blogspot.se/
    camillaathome.blogspot.se/
    www.hutkerarchitects.com/ > portfolio > interior
    www.newport.se/

Och tänk på att det finns massor av versioner av New England stil! Den klassiska handlar egentligen om mycket ljusinsläpp, vita träpaneler, inbyggda bokhyllor, fönsterbänkar, stoppade möbler och gärna möbler i mörka träslag om kontrast till allt det vita (t ex newport och delar av artwood). Hutker Architects representerar "originalet", där går det att hämta mycket inspiration! Såååå vackert. 

Den svenska versionen av New England är ohyvlad träpanel, blåvitt, kompasser, måsar, fyrar osv (Oceanhouse)

När jag började var jag fast i Oceanhouse-stilen, men den växte jag ifrån ganska snabbt (dock först efter att jag hann sätta upp liggande träpanel) och numera tittar jag på mer på Artwood / Newport. Så fundera länge på vilken stil du tror håller bäst i längden innan du börjar  

• Love5

Fortfarande aktuellt, så tusen tack för era tips! Jag tror att vi skippar liggande träpanel som jag var inne på från början, är nog lite så som du säger Almare att det tar ett tag att hitta sin stil. Vi får se var vi hamnar, nu har jag lite fler sidor att hämta inspiration ifrån tack vare er :)

• SupersurasunkSara
    Almare skrev 2013-02-10 20:22:35 följande:
    Hej, såg att det var ett tag sen du skrev, men hur som helst; jag älskar stilen och har inrett vårt hus. Titta in på www.styleroom.se/album/27008 så kanske du får några tips.
    Åh, det är du som har de fina stolarna mm
  • Almare
    SupersurasunkSara skrev 2013-03-21 20:38:37 följande:
    Åh, det är du som har de fina stolarna mm
    Tack

*önskar att det fanns en "gilla"-knapp på inlägg på familjeliv*
  • Love5

Tack för listan med webbshopparna! Ska kika på dem nu :)

• Lisa305

Hej!

Jag bara måste tipsa om min favoritbutik på nätet när det kommer till New England och den Marina stilen:

Saltabonor.se!

Dom har superfina saker och otroligt proffsig och trevlig service. 

Jag köpte senast igår en flaggtavla hos dom ifrån Grand design som det var ett erbjudande på. 20% billigare ;)

Dom borde definitivt läggas till i din lista. 

• Love5

Lisa305, tack för ditt tips om Salta bönor! Vet du om de brukar ha rabatt på enstaka saker ibland, eller kan det finnas rabattkoder som gäller för en hel beställning?

• Lisa305

Hej Love5!

Jag är lite osäker på vilket upplägg dom har men jag är prenumerant  och då får jag erbjudanden via mejlen. Dom brukar köra med rabatter, men tror att det bara gäller dom som prenumererar på nyhetsbrevet?. Jag har bland annat fått 10% på en hel beställning och sen så var det flaggtavlan...

Jag gillar verkligen deras saker! speciellt kuddar ifrån Grand Design.

• Lisa305

Hej Love5!

Jag fick nyss ett mejl ifrån Salta Bönor där man får 10% på ett köp. Jag tror att man måste vara registrerad för nyhetsbrev.

Mvh,

Lisa 

• ankcer

Hej!
    Älskar New England stilen! Har en del tavlor som jag målat i det temat. Du får gärna gå in på personligtavla.blogg.se och kolla på dom. Det är tre varianter som går under den stilen... bifogar bild på två av tavlorna här.

Hälsningar
    Anki
  • Erikahansson

Hej Lisa305! Tack för tipset om salta Bönor! Jag absolut älskar deras produkter! :) läääängtar tills jag får hem leveransen. Jag måste även säga att man får bra service, beställde hem 2 st luftballonger som jag ska hänga upp i barnrummen. Än en gång, tusen tack Lisa //erika

Svar på tråden Inredning i New England stil