• Anonym (Lottie)

Herpes på fingrarna??

Min 4 åriga dotter har herpes kring munnen. Dyker upp titt som tätt. Även på händer ploppar det upp ibland. Som vätskefyllda blåsor, eller bara som bubblor huden på nåt sätt. De gör jätteont. 

Är det nån som vet om det kan vara herpes det med?

Läkaren sa för många år sen att det var eksem som blivit infekterat. Men jag har inte sett eksem på henne på länge nu. Inte på händerna. 

• Svar på tråden Herpes på fingrarna??
  • Anonym

Jag har faktiskt inte hört talas om någon som haft herpes på fingrarna, fast man kan ju få det var som helst på kroppen så det kanske är möjligt...Blir det blåsor som spricker och blir sår? är det bara "bubblor" som inte spricker så tycker jag inte det låter som herpes, mer som någon form av allergi/eksem...

• Anonym (Lottie)

kan försöka ladda upp en bild om det kan underlätta? 

• Anonym
    Anonym (Lottie) skrev 2013-01-28 07:22:38 följande:
    kan försöka ladda upp en bild om det kan underlätta? 

Gör det! Jag har själv herpes föresten...
  • Anonym (Lottie)
    Anonym skrev 2013-01-28 07:24:17 följande:
    Gör det! Jag har själv herpes föresten...

åh vad bra. Då kommer en bild snart då.. :)
  • Anonym (Lottie)

jösses vad stor bilden blev.. Det är på pekfingret. Lite på tummen också. Svårt att få en bra bild. Den visar inte riktigt hur det ser ut.
  • Anonym

Man kan få herpes över hela kroppen. Får hon på fingrarna bör hon ha behandling och noga att hon inte petar i ögonen. I ögonen är det inget bra alls med herpes. Jag skulle ta kontakt med behandlande läkare

• Anonym (Lottie)

tack för era svar!

Svinkoppor tror jag inte att det är. De kommer rätt ofta och läkaren trodde inte det sist vi kollade, men det var ett bra tag sen..

Ska nog ringa doktorn då.

Tack snälla!

Om jag får fler svar så läses de lite senare då jag måste åka o jobba nu. :) 

Men tack alla!           

• Anonym (känner igen)

Hej, var ett tag sedan denna tråden skrevs, men måste fråga om du fick veta vad det var. Har en dotter med utslag som ser ut så på sina händer.

• Anonym (Ja, det kan man)

Min tandläkare som jag hade när jag gick på lågstadiet hade herpes på tummen. 

• Anonym (Lottie)

Hej! Läkaren sa att det var herpes. :/

Svar på tråden Herpes på fingrarna??