Redovisningskonsult som vill byta bana
Hej alla glada,
Jag jobbar som redovisningskonsult och är ruskigt trött på detta. Jag har arbetat som redovisningskonsult i 2,5 år och börjar bli ruskigt trött på detta. Tycker bokföring är mer monotomt och tråkigt för varje dag och känner att jag börjar bli mer och mer deprimerad. Jag har gått en 2-årig KY utbildning för detta och har alltså ingen typ av högskoleexamen, utan anbart lite strökurser i juridik, nationalekonomi, it, företagsekonomi mm.
Skulle nu vilja byta yrke... Men känner inte direkt att jag vill sätta mig och läsa 5 år på universitetet. Utan snarare bara på något sätt ”byta bana”.
Så min fråga är om man från redovisningskonsult kan haka in på något annat roligt? Just nu sitter jag med löpande bokföring, löner, bokslut, årsredovisningar, skattedeklarationer, inkomstdeklarationer. Skulle kunna säga att jag är rätt effektiv och duktig. Ja iaf det dagarna jag inte är så bitter för att jag måste jobba med detta och i princip arbetsvägrar (vi har tok för lite att göra på jobbet iaf så detta är inget som går ut över arbetet).
Kan ju tillägga att jag tycker om Excel. Så något yrke som innefattar mycket excel är ju ett plus. Tanken är ju nån typ av annat ekonomiyrke. Där man får tänka lite mer och inte bara sitter som en registrator.
Jag har 29 000 kr brutto i lön just nu och känner inte direkt att jag vill gå ner.
Någon som kanske varit i samma situation och har något tips?