• Anonym

ont till höger som över äggstock o gravid v 5+0

Hej!
    Är gravid för 5:e gången, har haft 4 missfall.
    v 5+0
    (plussade för 9 dagar sen)

Tar Fragminsprutor varje kväll eftersom de hittade APC resistens vid missfallsutredningen.

Började må illa redan i fredags o lördags, testade med ännu 1 digitalt test igår morse o fick "gravid 2-3 veckor" så det går framåt.

Men igår fm fick jag så ont till höger som över äggstocken, det stramade o spände o magen var svullen. Det var svårt att gå i normal takt, liksom svårt att andas ordentligt.
    Tog det lugnt hela dagen, men det gjorde ont hela tiden.

Jag har en känd cysta utanför höger äggstock som har funnits i flera år.

Denna smärta igår påminde väldigt om i somras, när jag några veckor efter ännu ett missfall fick jätteont o de dagen efter på VUL trodde att en gulkroppscysta hade spruckit.
    Men det kan väl inte vara samma om man är gravid?

Är orolig för att jag inte mådde illa igår heller.
    Den värsta smärtan lade sig sent igår kväll men den finns där i bakgrunden.
    Det spänner till höger fortfarande o magen är svullen o idag har jag lite feber men det är nog en förkylning på gång för jag är rosslig i halsen o har hostat lite.

Annars har jag i förra veckan känt som mensvärk om kvällarna o som sagt illamående.

Men vad kan denna smärta vara?
    Utomkvedshavandeskap borde väl göra mer ont eller?
    I vilken vecka brukar det upptäckas?

Jag ska göra VUL om 3 veckor då vi ska till vår läkare som höll i missfallsutredningen.

• Svar på tråden ont till höger som över äggstock o gravid v 5+0
  • Anonym

v5+6 (el v 6+0) idag
    samma smärta 2 em/kvällar i rad, kan knappt gå rakt, det spänner o gör ont speciellt på höger sida
    men innan dess hade jag inte så ont på kanske 4-5 dagar

tog ett digitalt test idag också men det visar bara "gravid 2-3 veckor" , det borde väl visa +3 veckor nu?
    (tog ett förra söndagen som också visade 2-3 veckor)
    Det är 4 veckor sen ÄL.
    Är så orolig!

• Jenny Barnmorska

Hej!

Jag tycker att du skall ringa och rådgöra med någon sjukvårdspersonal så fort som möjligt. Det kan vara en cysta eller så kan det vara utomkvedshavandeskap eller så är det inget utav det. Men det är alltid bra att ringa och rådgöra med någon per telefon när det gäller såna här smärtor.

Med vänlig hälsning Jenny     

Svar på tråden ont till höger som över äggstock o gravid v 5+0