Återanvänder ni flaskorna till andra barnet?
Första barnet föddes juli -10. Andra barnet kommer mars -13. Återanvänder ni alla nappflaskor eller ska man köpa nya?
Första barnet föddes juli -10. Andra barnet kommer mars -13. Återanvänder ni alla nappflaskor eller ska man köpa nya?
Jag har slängt alla nappflaskor, tycker de känns ganska sunkiga efter ett barn. Så nu blir det att köpa nya till bebisen som kommer i maj.
Vi har haft mam som efter 4 år ser helt nya ut, gumminaparna har vi dock bytt ut. Sånna man inte kan diska ordentligt blir ju svinäckliga så de kanske man vill kasta ?
Fick en son i mars 2012 och nu väntar jag nästa och är beräknad i augusti 2013. Vi har tänkt att använda samma och att köpa nya då det kommer bli mycket välling ersättning. Tycker inte att det är snuskigt dock kan man köpa nya nappar till dom då de blir slitna!
Vi kommer bara byta napparna på våra. Eftersom de är av glas blir det ju en helt annan hållbarhet och glaset blir ju inte äckligt på samma sätt som plast. Det kan jag starkt rekommendera.
Dottern föddes 2011, snart kommer 2:an. Vi kommer använda flaskorna samt köpa till nya. Men napparna har vi kastat så det blir att köpa nya. Har också mam. Och dom ser nya ut i princip.
Vi hade för övrigt också MAM till sonen och diskade förstås noga, men jag tyckte ändå att de var rätt sunkiga efter 1,5 års användande. Så som sagt, det blir nya den här gången. I glas
Om man känner att de är fräscha ser jag dock inget problem i att bara byta ut napparna
Skulle aldrig i livet ha glas, våra barn kastar flaskorna i golvet 30 gånger om dagen, komplicerat då jag konstant skulle vara livrädd för att de kastar den o får glas i sig osv.. tungt klumpogt. Plast duger för våra barn.
Jag kommer återanvända flaskorna men köpa nya nappar till bebisen. Första halvåret ammar jag enbart och första barnet använder fortfarande flaskorna ibland så jag ser absolut ingen anledning att köpa nya.
Skulle aldrig komma på tanken att köpa nya faktiskt. Här har vi använt samma flaskor i typ 8 år i sträck nu, jag tycker inte de ser sunkiga ut på något sätt alls faktiskt? Kanske skillnad om man diskar i maskin? Vi diskar bara för hand.