Liten elak och intelligent skrev 2013-01-28 10:25:43 följande:
Nu ska jag börja med Tradera. Har en del att sälja och ser så mycket fint jag vill köpa. Barnkläder mest... Men vad är värt att sälja? En flera år gammal pop-overall? Mössor? Vanliga kläder från typ hm etc Är det dumt att sälja vintrrkläder nu? Kavatskor? Bättre att vänta tills nästa vinter? Vad packar ni i, ni som säljer mycket? Köper ni färdiga, fodrade kuvert med porto? Kartonger?
Jag tycker att barnkläder som varit lite dyrare i inköp är värt att sälja, jag själv säljer mest Polarn&Pyret.
Jag har funderat på att sälja kläder från Lindex men då lite fler, kanske tre vita bodys i samma storlek. Eftersom det tar lite tid att fota, skriva bra beskrivningar osv tycker jag inte det är värt den eventuella tia man kanske får. Det bästa är att kika på tradera på vad andra lägger ut och se vilka auktioner som budas mycket på.
Jag säljer vinterkläder inför vintersäsong och sommarkläder inför sommarsäsong. Nu skulle jag inte sälja en overall t.ex. utan spara till september och sälja den då.
Jag skickar det jag sålt (endast barnkläder hittills) i mailingbags som jag köpt här:
m-kylli-emballage.se/catalog/
men det finns flera som säljer.